بتن, مقالات

بتن اکسپوز نمای ساختمان

نمای اکسپوز یا بتن نما، خرید قالب وافل-سقف وافل دوطرفه - اجرای قالب - قالب وافل قفل دار - شماره تماس: 09120220125

ما در این مطلب به مبحث بتن اکسپوز نمای ساختمان می پردازیم. جهت مشاوره و اجرای انواع خدمات: تولید و اجرای بهترین طراح قالب و سقف وافل، طراحی و محاسبات سقف وافل، اجرای قالب و سقف وافل دوطرفه و یک طرفه، خرید و فروش انواع قالب وافل دو طرفه و یک طرفه دست دوم، تعویض و معاوضه قالب وافل، ضایعات قالب وافل، قالب وافل قفل دار و ساده، اجرای بهترین سقف و اسکلت بتنی، تولید و نصب و همچنین خرید و فروش شوتینگ نخاله ساختمانی و … می توانید با کارشناسان نوین صنعت سازه تماس بگیرید..

بتن اکسپوز نمای ساختمان

بتن اکسپوز به پنل های بتنی از پیش ساخته ای گفته می شود که روی سطح پایانی کار در نمای خارجی، داخلی و یا کف استفاده شده و بعد از نصب آن از هیچ مصالح و یا پوشش دیگری به کار برده نمی شود. به همین دلیل کیفیت و سطح ظاهری پنل ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در دنیا بتن به عنوان یکی از مصالح پر کاربرد در صنعت ساختمان شناخته شده است، آسانی در تولید، عمر بالا و دوام در مقابل شرایط جوی، این محصول را به عنوان بخش جدایی ناپذیر صنعت ساختمان تبدیل کرده است و با توجه به رشد طراحی های مدرن و اکسپوز استفاده از این متریال به ویژه در سازه های معماری بسیار مورد اهمیت قرار گرفته است. در بعضی از طرح ها علاوه بر اینکه به عنوان جلوه پایانی کار به کار گرفته میشوند، نقش سازه ای را هم ایفا می کند که در این حالت بتن به طور درجا اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: تیرچه صنعتی بتن

کاربردهای بتن اکسپوز

بتن اکسپوز به دلیل داشتن تنوع در شکل ظاهری و امکان ساخت و تولید در ابعاد مختلف، به طراحان، مهندسان و کارفرمایان محترم این قابلیت را می دهد که انتخاب وسیعی درباره پروژه خود داشته باشند، تنوع در ابعاد و بافت، سطح پایانی زیبا و ساده ای را برای افرادی که به معماری مدرن علاقمند هستند ایجاد می کند. به علت وجود سیمان که خاصیت چسبندگی بسیار قوی ای دارد می تواند برای نمای ساختمان که در مجاورت تغییرات جوی و محیطی قرار دارد، محصولی مستحکم و قوی باشد. پنل های آن هم در جلوه های داخلی و هم در نماهای خارجی مورد استفاده بوده و این پنل ها را می توان هم در سایزهای استاندارد و هم در ابعاد سفارشی تولید کرد، به علت نمایان بودن سطح بتن در نما، وجود هر نوع اختلال و برجستگی در سطح نما کیفیت ظاهری آن را کم می کند، پنل هایی که در نمای خارجی استفاده می شوند، به دلیل قرارگیری در شرایط متغیر جوی باید از مقاومت بالایی برخوردار باشند اما در نماهای داخلی، زیبایی و کیفیت سطح کار دارای اهمیت بیشتری است.

بیشتر بخوانید: ترکیب دال یک طرفه و دوطرفه

روش ساخت بتن اکسپوز

ساختار اساسی انواع بتن شبیه به یکدیگر است و در ترکیب سازنده همه آن‌ها از سیمان، ماسه ریزدانه و آب استفاده می‌شود. به جز این، در تولید بتن اکسپوز افزودنی‌های دیگری هم به کار می‌روند تا مزیت های این محصول برای استفاده در نمای ساختمان بهینه شوند. برای مثال، برای از بین رفتن حباب در ساختار بتن و بالا بردن استحکام آن، اول مواد روان‌کننده و پرکننده به ترکیب اضافه می‌شوند. بعد ماده به دست آمده را به دستگاه ویبراتور وارد می‌کنند تا با ایجاد لرزش، کلیه حباب‌ها از بین برود و سطح بتن اکسپوز صاف و صیقلی سود. همینطور جهت افزایش زیبایی این مدل بتن از سیمان سفید، رنگ‌ها و رزین مخصوص رنگ‌کاری سنگ استفاده می‌شود. تغییر در اندازه سیمان سفید این ترکیب، رنگ آن را به شکل طیفی از خاکستری روشن تا تیره تغییر می‌دهد.

طریقه ترمیم بتن اکسپوز

بتن به مرور زمان و تحت تاثیر دلایل کاهش عمر سازه بتنی دچار تغییر می‌شود که با انجام راهکارهای ترمیمی بهبود پیدا میکند. ترمیم انواع بتن روند شبیه به هم دارد؛ ولی با توجه به کاربرد بتن اکسپوز در جلوه سازه، رعایت چند نکته الزامیست. یکی از این موارد حفظ تناسب رنگ و بافت بین بخش های ترمیم شده و بخش‌های قدیمی است. برای رسیدن به این هدف، باید به نقطه کاربرد و ضخامت بتن اکسپوز آن توجه کرد.

بیشتر بخوانید: سقف وافل

انواع بتن اکسپوز چیست؟

بتن اکسپوز محصولی بسیار متنوع است و طبق کاربرد، جلوه ظاهری و روش ساخت به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود. هر یک از این دسته‌ها مزیت های خاصی دارند که متناسب با آن، در بخش های مختلف یک پروژه مثل نمای داخلی یا خارجی، کف و … مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع بتن اکسپوز براساس کاربرد

این محصول می‌تواند در جلوه داخلی و خارجی سازه، کف‌سازی و همینطور تولید اکسسوری‌های بتنی مورد استفاده قرار گیرد. استفاده بتن اکسپوز در نمای ساختمان، جلوه مدرن به آن می‌دهد و به عنوان عایق صوتی و حرارتی خوبی کار می‌کند. استفاده از این محصول در کف هم باعث جلوگیری از سایش می‌شود.

همینطور با تولید اکسسوری‌های مختلف، بتن اکسپوز در دکوراسیون داخلی هم نقش دارد. این سری محصولات از مقاومت بالا و ظاهری مدرن برخوردارند و به علت تنوع بالا، در بخش های مختلف محیط داخلی قابل استفاده هستند.

بیشتر بخوانید: اسپیسر بتن چیست؟

دسته‌بندی بتن اکسپوز براساس شکل ظاهری

استفاده اصلی بتن اکسپوز در جلوه سازه است. به همین علت می بایست از زیبایی قابل قبولی برخوردار باشد. از لحاظ بافت و شکل ظاهری، این محصول در انواع رنگی، صیقلی، واش بتن یا طرح چوب پارچه، کاشی و … تولید می‌شود. واش بتن از سوی دانه‌های شن درشتی که در ظاهر آن به کار می‌رود، قابل تشخیص است. در پروسه تولید این محصول سطح آن توسط فشار آب قوی شسته می‌شود تا ریزدانه‌های شن موجود در ترکیب سازنده آن حذف شوند. بتن اکسپوز صیقلی هم با استفاده از قالب‌های مخصوص PVC و ABS تولید می‌شود. محصول نهایی با اجرای روند براش زدن و ساب زدن کسب میکند. البته قابلیت براش زدن پنل‌های بتن اکسپوز در محل و بعد از اجرا هم وجود دارد.

انواع بتن اکسپوز براساس روش ساخت

از لحاظ  روش ساخت، بتن اکسپوز به دو بخش اصلی «پیش ساخته» و «اجرا در محل» تقسیم می‌شود. پنل‌های پیش ساخته از پیش و در کارگاه‌ها و کارخانه‌های مرتبط و متناسب با استانداردهای موجود تولید می‌شوند. ولی در پروژه‌های عمرانی بزرگ مثل ورزشگاه‌ها که مصالح بیشتری استفاده میشود، پنل‌های بتن اکسپوز در محل ساخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: پلان سقف وافل

مزایای استفاده از بتن اکسپوز

  • مطابق با سایزها و اندازه‌های هر پروژه‌ای قابل‌ اجرا است و انعطاف زیادی را در طراحی ایجاد می‌کند.
  • سرعت اجرای آن بالا می‌باشد.
  • طول عمر و مقاومت این محصول زیاد است
  • در مقابل شرایط جوی مخصوصا رطوبت و تغییرات شدید دمای محیط مقاوم است.
  • امکاناجرای آن با ملات‌های چسبنده، چسب و به شکل خشک فراهم است.
  • قابلیت اجرای آن در تمام فصول سال وجود دارد
  • وزن این محصول نسبت به سنگ‌های مصنوعی سبک‌تر میباشد
  • بتن نما به‌عنوان مصالح ساختمانی سبز، رتبه LEED کسب کرده است

بیشتر بخوانید: انواع سقف وافل

درباره نوین صنعت سازه

با توجه به پیشرفت های نوین در صنعت ساختمان و نیز نیاز روز افزون جامعه به تکنولوژی های نوین ساختمانی شرکت نوین صنعت سازه بر این آمد تا با اتکا به پرسنل و نیروهای متخصص در زمینه طراحی محاسبات بهینه سازی و ساخت سازه های بتنی ایمن و مستحکم دست به تولید قطعات و لوازم اجرای سازه های بتنی بزند از آنجا که پلیمرها خاصیت عدم چسبندگی به مصالح ساختمانی را دارند بهترین متریال برای تولید محصولات این مجموعه بوده و می باشند این مجموعه از سال ۱۳۹۵ تا کنون بیش از ۱۴ محصول مختلف از مواد پلیمری در صنعت بتن ریزی و ساخت سازه های بتنی و نیز سهولت در اجرای سازه های بتنی و کارهای ساختمانی شروع به کار نموده است با توجه به سرعت عمل و سهولت در اجرای سازه های بتنی و نیز در امور دیگر ساختمانی این مجموعه برین آمد تا با ابداع و تولید محصولاتی متفاوت و متنوع گامی موثر در صنعت ساخت و ساز کشور بر داشته باشد و از جمله نقاط قوت مجموعه تنوع در تولید محصولات پلیمری و تجهیزات ساختمانی می باشد که در ادامه به معرفی و نمایش این محصولات ادامه خواهیم داد.

نوین صنعت سازه انواع قالب وافل را به فروش می رساند. برای کسب اطلاعات بیشتر محاسبات سقف وافل از طریق شماره های نوشته شده در سایت با ما تماس بگیرید.

اجرای انواع خدمات: تولید و اجرای بهترین طراح قالب و سقف وافل، طراحی و محاسبات سقف وافل، اجرای قالب و سقف وافل دوطرفه و یک طرفه، خرید و فروش انواع قالب وافل دو طرفه و یک طرفه دست دوم، تعویض و معاوضه قالب وافل، ضایعات قالب وافل، قالب وافل قفل دار و ساده، اجرای بهترین سقف و اسکلت بتنی، تولید و نصب و همچنین خرید و فروش شوتینگ نخاله ساختمانی و …

جهت مشاوره و اجرای انواع خدمات: تولید و اجرای بهترین طراح قالب و سقف وافل، طراحی و محاسبات سقف وافل، اجرای قالب و سقف وافل دوطرفه و یک طرفه، خرید و فروش انواع قالب وافل دو طرفه و یک طرفه دست دوم، تعویض و معاوضه قالب وافل، ضایعات قالب وافل، قالب وافل قفل دار و ساده، اجرای بهترین سقف و اسکلت بتنی، تولید و نصب و همچنین خرید و فروش شوتینگ نخاله ساختمانی و … می توانید با کارشناسان نوین صنعت سازه تماس بگیرید..

ارتباط با نوین صنعت سازه:

شماره تماس: 09120220125

شماره تماس: 09190220920

شماره تماس: 09359367456

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *