سقف وافل, مقالات

تجهیزات سقف وافل

تجهیزات سقف وافل -سقف وافل -سقف وافل یک طرفه و دوطرفه -اجرای قالب -شماره تماس: 09120220125 -شماره تماس: 09190220920 -شماره تماس: 09359367456

ما در این مطلب به مبحث تجهیزات سقف وافل می پردازیم. جهت مشاوره و اجرای انواع خدمات: تولید و اجرای بهترین طراح قالب و سقف وافل، طراحی و محاسبات سقف وافل، اجرای قالب و سقف وافل دوطرفه و یک طرفه، خرید و فروش انواع قالب وافل دو طرفه و یک طرفه دست دوم، تعویض و معاوضه قالب وافل، ضایعات قالب وافل، قالب وافل قفل دار و ساده، اجرای بهترین سقف و اسکلت بتنی، تولید و نصب و همچنین خرید و فروش شوتینگ نخاله ساختمانی و … می توانید با کارشناسان نوین صنعت سازه تماس بگیرید..

تجهیزات سقف وافل

 از این تکنولوژی می توان در ازای سیستم های اجرای سقف های ساختمانی استفاده کرد. سقف وافل امروزه در خیلی از ساخت و سازها بهره گرفته میشود. در این مطالب درباره اجرای قالب سقف وافل توضیح خواهیم داد.

اجرای سقف وافل مانند دال تخت است. اجرای آن در مقایسه با سقف‌های سنتی سریع‌تر و راحت تر است. به جز این هزینه اجرای سقف وافل در قیاس با سایر سقف‌ها کمتر است. برای زیرسازی این گروه از سقف‌ها به ابزار و تجهیزات خاصی نیست. برای این عملیات از قالب وافل استفاده می‌کنند. اجرای آن به دانش یا حرفه خاصی نیاز ندارد ولی کارگران و پیمانکاران لازم است مهارت و تجربه لازم را در حوزه اجرای این گروه از سقف‌ها داشته باشند.

بیشتر بخوانید: سقف وافل

در غیر این صورت مهارت نداشتن کافی مجری امکان دارد در روش اجرا و کیفیت سقف موثر باشد. نصب آسان این دسته از سقف‌ها باعث شده تا در قیاس با سقف‌های شبیه هم هواداران بیشتری داشته باشند. فاقد نیاز به اکیپ خاص، آموزش و یا تکنیک متفاوتی قابل‌ اجرا است. از جهت دیگر اجرای سقف وافل با موقعیت فنی و اجرایی کشور سازگار است.

شرکت نوین صنعت سازه بزرگترین تولید کننده انواع قالب وافل در تمام کشور است.  همینطور این شرکت نمایندگی های در نقاط مختلف کشور دارد که برای انجام پروژه های کوچک و بزرگ می توان از پیمانکاران این شرکت استفاده کرد.

سقف‌ وافل یکی از انواع سیستم‌های سازه ای در ساختمان است که امروزه در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد و در این مقاله سعی داریم کلیه مراحل اجرای سقف وافل را بررسی کنیم.

این نوع سقف که در دسته بندی سقف‌های مجوف (دارای شبکه‌بندی های توخالی) و تخت قرار می‌گیرد، توسط قالب‌های مخصوصی به نام قالب وافل اجرا می‌شود؛ این قالب‌ها نیز مانند سایر تجهیزات ساختمانی، دارای اصول خاصی برای نصب و اجرا هستند.

آشنایی با انواع سیستمهای رایج سازه سقف

اجرای سقف وافل را می‌توان به 6 مرحله‌ی کلی تقسیم کرد؛ این مراحل امکان دارد در پروژه‎های متنوع با توجه به سطح تجهیزات، به مراحل بیشتری هم تقسیم شود ولی در این مقاله، مراحل اصلی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. این مراحل شامل اند از:

  1. شمع بندی (جک گذاری)
  2. شاسی‌گذاری
  3. چیدن قالب‎ها
  4. آرماتوربندی
  5. بتن ریزی
  6. باز کردن قالب‌ها

اولین مرحله برای اجرای سقف هر ساختمانی، آماده‌سازی بستر سازه‌ی سقف است که عموما به وسیله تجهیزات مختلفی انجام می‌شود.

تجهیزات شمع‌بندی شامل جک، لوله داربست و داربست‌های مدولار می‌باشد که وابسته به شرایط پروژه ازهر کدام استفاده می‌شود .

بیشتر بخوانید: پلان سقف وافل

جک ها

جک ها که بیشترین استفاده را دارند، در مدل های متنوع ساده، جک با سر U شکل، جک با سر صلیبی ثابت و جک با سر صلیبی متحرک تولید می‌شوند.

جک ها معمولا تا ارتفاع 4 متری را پوشش می‌دهند ولی برای سقف‌های مرتفع‌تر لازم است از داربست استفاده شود.

  • جک ساده
  • جک با سر U شکل
  • جک صلیبی با سر ثابت
  • جک صلیبی با سر متحرک

داربست ها

همانطور که گفته شد، برای سقف هایی که ارتفاع بالای 4 متر دارند، برای حفظ ایمنی باید که از داربست استفاده شود.

داربست ها که عموما از مدل های فلزی آن‌ها استفاده می‌شود، به دو گروه ساده (لوله و اتصالات) و داربست‌های مدولار تقسیم می‌شوند که با توجه به شرایط پروژه می‌توان از هر کدام استفاده کرد.

در بعضی مواقع به علت  نبود تجهیزات، ناچار به استفاده از جک‌های بلند به جای داربست هستیم.

در این‌ مواقع باید جک‌ها به یکدیگر و یا به تکیه‌گاه‌های مطمئن وصل شوند تا هم از لحاظ ایمنی مقاوم‌سازی شود و هم از لغزش و حرکت کردن جک‌ها پیشگیری شود.

بیشتر بخوانید: انواع سقف وافل

انواع قالب سقف وافل

سقف وافل یکی از انواع سقف های بتنی است که به جز ظاهری شکیل، ویژگی های اقتصادی و فنی بسیاری هم دارد. برای اجرای این مدل سقف از قالب وافل استفاده می شود که وزن مرده سازه را به مراتب کم میکند و نمای زیبایی در سطح زیرین سقف ایجاد می شود. 

قالب وافل یک طرفه

سقف وافل یک طرفه سقفی از مدل دال های بتنی با تیرچه های یک طرفه است. در این سیستم، باربری در یک‌ جهت به وسیله تیرچه‌ها انجام می‌شود. نوع رفتار سقف دقیقا مشابه سقف تیرچه بلوک خواهد بود.

قالب وافل دو طرفه

سقف وافل دو طرفه در حقیقت همان سیستم تیر و دال است. در این سقف‌ها باربری به شکل دو طرفه انجام می‌شود. همینطور قابلیت ایجاد دهانه‌های بلند در سازه را ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اسپیسر بتن چیست؟

ویژگی های خرید سقف وافل

سقف وافل ویژگی های منحصر به فردی دارد. این سقف را هم می توان به عنوان یک دال مجوف با قالب غیر ماندگار هم در نظر داشت. که به علت صرفه جویی در بتن مصرفی بسیار به صرفه هستند. بهتر است برای بیان خصوصیات سقف وافل اول مزیت های اجرای سقف وافل را بیان می کنیم. این مزایا به علل هایی مثل اقتصادی و فنی بودن و خرید قالب وافل و فروش قالب وافل در پایان کار، کاهش مصرف میلگرد، اقتصادی بودن قیمت قالب وافل و دیگر علل ها وابسته است.

بعد به معایبی که این سقف دارد خواهیم پرداخت. سازه وافل هم معایب مختص به خود را دارد که باید مصرف کننده از آن ها مطلع باشد. ولی پیش از آن به بررسی مهمترین خصوصیت سقف وافل دو طرفه را نسبت به سقف وافل یک طرفه بیان کنیم.

مزایای اجرا و خرید وافل دوطرفه نسبت به وافل یک طرفه

در سقف وافل دو طرفه، تیرچه‌ها به ‌شکل عمود بر هم قرار می‌گیرند. و به علت کارکرد دوطرفه دهانه های بلندتری را ایجاد می کنند. این سقف مقاومت و دوام بیشتری در قیاس با مدل وافل یک طرفه دارد. هزینه وافل دوطرفه در مقایسه با وافل یک طرفه در دهانه های بلند بیشتر است. ولی قیمت قالب وافل در این دو مدل سقف فرق زیادی ندارد و این اختلاف هزینه به علت مصرف بتن و میلگرد است.

در دهانه های یکسان اگر ضخامت دال به درستی انتخاب شود سقف وافل دوطرفه می تواند اقتصادی تر باشد. پیشنهاد می شود به طراح سقف وافل خود توصیه کنید که قالب های رایج را در طراحی سقف وافل پروژه شما استفاده کند. این موضوع باعث می شود شما در فروش قالب وافل خود دچار دردسر نشوید.

بیشتر بخوانید: تیرچه صنعتی بتن

درباره نوین صنعت سازه

با توجه به پیشرفت های نوین در صنعت ساختمان و نیز نیاز روز افزون جامعه به تکنولوژی های نوین ساختمانی شرکت نوین صنعت سازه بر این آمد تا با اتکا به پرسنل و نیروهای متخصص در زمینه طراحی محاسبات بهینه سازی و ساخت سازه های بتنی ایمن و مستحکم دست به تولید قطعات و لوازم اجرای سازه های بتنی بزند از آنجا که پلیمرها خاصیت عدم چسبندگی به مصالح ساختمانی را دارند بهترین متریال برای تولید محصولات این مجموعه بوده و می باشند این مجموعه از سال ۱۳۹۵ تا کنون بیش از ۱۴ محصول مختلف از مواد پلیمری در صنعت بتن ریزی و ساخت سازه های بتنی و نیز سهولت در اجرای سازه های بتنی و کارهای ساختمانی شروع به کار نموده است با توجه به سرعت عمل و سهولت در اجرای سازه های بتنی و نیز در امور دیگر ساختمانی این مجموعه برین آمد تا با ابداع و تولید محصولاتی متفاوت و متنوع گامی موثر در صنعت ساخت و ساز کشور بر داشته باشد و از جمله نقاط قوت مجموعه تنوع در تولید محصولات پلیمری و تجهیزات ساختمانی می باشد که در ادامه به معرفی و نمایش این محصولات ادامه خواهیم داد.

نوین صنعت سازه انواع قالب وافل را به فروش می رساند. برای کسب اطلاعات بیشتر محاسبات سقف وافل از طریق شماره های نوشته شده در سایت با ما تماس بگیرید.

اجرای انواع خدمات: تولید و اجرای بهترین طراح قالب و سقف وافل، طراحی و محاسبات سقف وافل، اجرای قالب و سقف وافل دوطرفه و یک طرفه، خرید و فروش انواع قالب وافل دو طرفه و یک طرفه دست دوم، تعویض و معاوضه قالب وافل، ضایعات قالب وافل، قالب وافل قفل دار و ساده، اجرای بهترین سقف و اسکلت بتنی، تولید و نصب و همچنین خرید و فروش شوتینگ نخاله ساختمانی و …

جهت مشاوره و اجرای انواع خدمات: تولید و اجرای بهترین طراح قالب و سقف وافل، طراحی و محاسبات سقف وافل، اجرای قالب و سقف وافل دوطرفه و یک طرفه، خرید و فروش انواع قالب وافل دو طرفه و یک طرفه دست دوم، تعویض و معاوضه قالب وافل، ضایعات قالب وافل، قالب وافل قفل دار و ساده، اجرای بهترین سقف و اسکلت بتنی، تولید و نصب و همچنین خرید و فروش شوتینگ نخاله ساختمانی و … می توانید با کارشناسان نوین صنعت سازه تماس بگیرید..

ارتباط با نوین صنعت سازه:

شماره تماس: 09120220125

شماره تماس: 09190220920

شماره تماس: 09359367456

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *