دسته بندی قالب وافل, مقالات

سقف وافل با اسکلت فلزی

سقف وافل با اسکلت فلزی - خرید سقف وافل دوطرفه و یک طرفه - شماره تماس: 09120220125 -شماره تماس: 09190220920

ما در این مطلب به مبحث سقف وافل با اسکلت فلزی می پردازیم. جهت مشاوره و اجرای انواع خدمات: تولید و اجرای بهترین طراح قالب و سقف وافل، طراحی و محاسبات سقف وافل، اجرای قالب و سقف وافل دوطرفه و یک طرفه، خرید و فروش انواع قالب وافل دو طرفه و یک طرفه دست دوم، تعویض و معاوضه قالب وافل، ضایعات قالب وافل، قالب وافل قفل دار و ساده، اجرای بهترین سقف و اسکلت بتنی، تولید و نصب و همچنین خرید و فروش شوتینگ نخاله ساختمانی و … می توانید با کارشناسان نوین صنعت سازه تماس بگیرید..

شناخت اسکلت فلزی

صنعت ساختمان سازی یکی از ممتازترین صنایع کشور است که هر روزه شاهد رشد و شکوفایی آن هستیم . اساسی ترین قسمت هر سازه ، اسکلت آن است که باید کلیه پارامتر های اصولی در اجرای آن در نظر گرفته شود چون که اسکلت یک سازه باید از مقاومت کافی برخوردار باشد تا در مقابل فشارها و دیگر عوامل مقاوم و پابرجا باقی بماند .
در حال حاضر سازه ها در کشور به دو نحوه اسکلت فلزی و اسکلت بتنی اجرا می شوند که با توجه به معیارهای مختلفی مانند شرایط آب و هوایی منطقه ، میزان بودجه ، مسائل فنی سازه و … و در آخر تایید مهندسین طراح انتخاب هرکدام از راه ها نتیجه بخش است .
مقاومت بالای سازه های فلزی موجب شده که از گذشته تا به امروز در خیلی از ساخت و ساز ها مورد استفاده قرار بگیرد . متریال استفاده شده در اسکلت فلزی فولاد است از این جهت این اسکلت با نام اسکلت فولادی هم به کار می رود.

آیا سقف وافل در اسکلت فلزی قابل اجراست؟

با توجه به مزیت های سقف وافل قطعاً جواب این سوال مثبت است. در اسکلت های فلزی مشابه اسکلت های بتنی هم از سقف وافل استفاده  می شود و به طریقی قابل اجرا می باشد. البته در موقعیتی که در ازای قاب خمشی از سیستم باربری دیوار برشی استفاده شود به کار گیری از سقف وافل در اسکلت فلزی یا فولادی بیشتر پیشنهاد میشود چون که در این حالت ستون ها به شکل ثقلی طراحی خواهد شد.

بعضی از مزایای اسکلت فلزی

  •  بالا رفتن کیفیت سازه در روش اسکلت فلزی
  •  کاهش وزن ساختمان در این روش در قیاس با اسکلت بتنی
  •  استحکام و مقاومت طولانی مدت سازه های اسکلت فلزی در مقایسه با اسکلت بتنی
  •  سرعت اجرای بالاتر و در نتیجه اتمام سریع تر پروژه
  •  قابلیت اجرای این سازه در فضاهای مرتفع و زمین های سست به علت استحکام بالای اسکلت های فلزی
  •  قدرت تحمل بالای فولاد در مقابل ضربه و دیگر نیروهای دینامیکی

مهمترین مزیت اجرای سقف وافل در اسکلت فلزی

اجرای سقف وافل در اسکلت فلزی علاوه بر مزایایی که دارد، یک ویژگی مهم دارد آن هم حذف بیشتر تیرهای اصلی و فرعی است. یعنی در اجرای اسکلت فولادی با سقف وافل با یک تیر دو نشان می زنید هم از خاصیت های اسکلت فولادی بهرمند خواهید شد و هم با حذف تیرهای میانی در هزینه های خرید فولاد و همینطور جوشکاری اتصالات کم خواهد شد.

اجرای سقف وافل در اسکلت فلزی

یکی از مزیت های مهم و چشمگیر در اجرای سقف وافل ، امکان اجرای آن در هردو مدل اسکلت فلزی و بتنی است. این سازه در اسکلت فلزی هم مشابه اسکلت بتنی اجرا می شود فقط فرق هایی در اجرا دارند که در ادامه به آنها می پردازیم.
در اسکلت فلزی می توان از هردو مدل وافل یک طرفه و دوطرفه استفاده کرد و در حقیقت تفاوت در اجرای اسکلت فلزی و بتنی به این گزینه ارتباط دارد. در اسکلت فلزی در حالتی که از قالب های وافل یک طرفه استفاده شود به تیرهای میانی نیاز داریم.
ولی در صورتی که از قالب های دو طرفه به کار برده شود اجرای سقف هم با استفاده از تیرهای میانی و هم بدون استفاده از تیرهای میانی امکان اجرا دارد.

کاهش هزینه سقف وافل در اسکلت فلزی

در صورتی که در ازای استفاده از قاب خمشی برای باربری جانبی از دیوار برشی استفاده شود قابلیت افزایش راندمان وجود دارد که در این صورت اجرای سقف وافل در اسکلت فلزی صرفه اقتصادی دارد.
در این روش ستون ها به شکل ثقلی در طراحی قرار داده می شود و کلیه اتصالات معطوف به جایی خواهد بود که دال روی ستون قرار می گیرد . علاوه بر این استفاده از دال برای طبقات زیرین تراز حائل در مجموع بهتر عمل می کند و راندمان بالاتری دارد در نتیجه می توان گفت استفاده از سقف وافل در اسکلت فلزی در صورتی که بدون قاب طراحی شود به صرفه بوده و هزینه ها کم میشوند.

مزایای استفاده از سقف وافل در اسکلت فلزی

ویژگی های استفاده از سقف وافل در اسکلت فلزی را می­توان به دو دسته مختلف تقسیم کرد. دسته اول در حقیقت خصوصیاتی است که درباره اسکلت فلزی است که در تمام پروژه‌­ها با سقف‌­های مختلف مصداق دارد. دسته دوم مزیت­‌هایی است که فقط در مورد سقف وافل است.

عیوب مهم سیستم اسکلت فلزی

  • هزینه‌های اسکلت فلزی در قیاس با اسکلت بتنی، بیشتر است. همینطور سرمایه اولیه موردنیاز در اول پروژه که باید به وسیله کارفرما تامین شود، چندین برابر نسبت به اسکلت بتنی بیشتر است.
  • در صورت استفاده از پوشش حریق نامناسب برای اسکلت فلزی، آتش به آسانی موجب تخریب ساختمان میشود.

اجرایی کردن سقف وافل در اسکلت فلزی و بتنی

امروزه شرکت های مختلفی وجود دارند که در زمینه فنی و مهندسی و به اجرای سقف وافل در حال فعالیت هستند که از آن ها می توان به نوین صنعت سازه اشاره کرد. این شرکت تا به الان توانسته پروژه های مختلفی را به اجرا برساند که و از این راه به درصد بالایی از رضایت دست پیدا کند.

بیشتر بخوانید: پلان سقف وافل

چند نکته مهم در مورد اجرای سقف وافل در اسکلت فلزی

  • اسکلت فلزی را می‌توان با سقف‌های وافل یک طرفه و یا دوطرفه به اجرایی دراورد و محدودیتی دراین‌رابطه نیست. نکته مهم در اینجا طراحی اسکلت و روش توزیع بارها است.
  • نکته مهم درباره اجرای سقف وافل در اسکلت فلزی، توجه در اجرای جزئیات اتصال سقف به تیرها است که باید به دقت انجام شود. به علت متفاوت بودن ماهیت سقف (بتنی) نسبت به تیرها (فولادی) اتصالات باید بگونه­ای باشد تا منتقل کردن نیرو از سقف به تیر به خوبی انجام شده و سازه در برابر با زلزله یکپارچه عمل کند.
  • جهت استفاده از دیوارهای برشی در اسکلت فولادی، مصرف فولاد در سازه کاهش محسوسی می یابد.
  • طراحی اسکلت فلزی با استفاده از سقف وافل در آیین‌نامه‌ها و ضوابط، وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اسپیسر بتن چیست؟

نوین صنعت سازه فروش انواع قالب وافل را در سراسر کشور با قیمت باور نکردنی انجام می دهد. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: انواع سقف وافل

اجرای انواع خدمات: تولید و اجرای بهترین طراح قالب و سقف وافل، طراحی و محاسبات سقف وافل، اجرای قالب و سقف وافل دوطرفه و یک طرفه، خرید و فروش انواع قالب وافل دو طرفه و یک طرفه دست دوم، تعویض و معاوضه قالب وافل، ضایعات قالب وافل، قالب وافل قفل دار و ساده، اجرای بهترین سقف و اسکلت بتنی، تولید و نصب و همچنین خرید و فروش شوتینگ نخاله ساختمانی و …

جهت مشاوره و اجرای انواع خدمات: تولید و اجرای بهترین طراح قالب و سقف وافل، طراحی و محاسبات سقف وافل، اجرای قالب و سقف وافل دوطرفه و یک طرفه، خرید و فروش انواع قالب وافل دو طرفه و یک طرفه دست دوم، تعویض و معاوضه قالب وافل، ضایعات قالب وافل، قالب وافل قفل دار و ساده، اجرای بهترین سقف و اسکلت بتنی، تولید و نصب و همچنین خرید و فروش شوتینگ نخاله ساختمانی و … می توانید با کارشناسان نوین صنعت سازه تماس بگیرید..

ارتباط با نوین صنعت سازه:

شماره تماس: 09120220125

شماره تماس: 09190220920

شماره تماس: 09359367456

اجرای انواع خدمات: تولید و اجرای بهترین طراح قالب و سقف وافل، طراحی و محاسبات سقف وافل، اجرای قالب و سقف وافل دوطرفه و یک طرفه، خرید و فروش انواع قالب وافل دو طرفه و یک طرفه دست دوم، تعویض و معاوضه قالب وافل، ضایعات قالب وافل، قالب وافل قفل دار و ساده، اجرای بهترین سقف و اسکلت بتنی، تولید و نصب و همچنین خرید و فروش شوتینگ نخاله ساختمانی و …

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *