سقف وافل, مقالات

طراحی سقف وافل

طراحی سقف وافل -سقف وافل دوطرفه و یک طرفه -محاسبات سقف وافل -ضایعات قالب وافل -شماره تماس: 09120220125 -شماره تماس: 09190220920

ما در این مطلب به مبحث طراحی سقف وافل می پردازیم. جهت مشاوره و اجرای انواع خدمات: تولید و اجرای بهترین طراح قالب و سقف وافل، طراحی و محاسبات سقف وافل، اجرای قالب و سقف وافل دوطرفه و یک طرفه، خرید و فروش انواع قالب وافل دو طرفه و یک طرفه دست دوم، تعویض و معاوضه قالب وافل، ضایعات قالب وافل، قالب وافل قفل دار و ساده، اجرای بهترین سقف و اسکلت بتنی، تولید و نصب و همچنین خرید و فروش شوتینگ نخاله ساختمانی و … می توانید با کارشناسان نوین صنعت سازه تماس بگیرید..

طراحی سقف وافل

طراحی سقف وافل به چه صورت است؟ این سبک چقدر هزینه نیاز دارد و بهتر است که آن را به کجا بسپاریم تا به خوبی اجرا شود؟ احتمالا شما هم در رابطه با این سبک چیزهایی را شنیده باشید. در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات کاملی را در رابطه با آن به شما عزیزان بدهیم. این سقف ها چند سالی می شود که جایگزین روش های اجرایی شده است. تا به الآن توانسته است خوب و موفق عمل کند. علت آن هم ویژگی های مثبتی است که دارد. به عنوان مثال یکی از مزیت های آن این است که تیرچه های از پیش ساخته شده را حذف می کند. که این خود هم هزینه ها را کاهش می دهد و هم حمل و نقل را راحت تر می کند.

بیشتر بخوانید: ترکیب دال یک طرفه و دوطرفه

ترکیب بار طراحی سقف وافل

در رابطه با با این مورد، در نظر داشته باشید که بسیار مهم است که سیستم شما در مقابل وزن بار چه تحملی دارد. از این رو باید با دقت هر چه تمام به این موضوع بپردازید. سقف یا در اصطلاح مهندسی دیافراگم سازه مسئولیت منتقل کردن نیرو را به عهده دارد، طریقه انتقال نیروی باید به طوری باشد که سیستم باربر جانبی نیروی وارد شده بر سازه را صحیح دریافت کند. یعنی بتواند به شالوده سازه آن را منتقل کند. سیستم وافل وابسته به ابعاد قالب وافل امکان پخش بار را به شکل یک طرفه و دو طرفه دارد.

آموزش طراحی سقف وافل

 مهمترین ویژگی سقف وافل حذف ستون های مختلف و دهانه های بلند تر میباشد. ستون های اضافه افزون بر تاثیر منفی در معماری سازه، وزن و هزینه پایانی آن را هم افزایش می دهد.این سازه با پوشش دهانه های طولانی تر، این قابیلت را ایجاد می کند که تعداد ستون های موردنیاز سازه کمتر شود. افزون بر این، ساختار مشبک ظرفیت باربری را نسبت به دال های معمولی بیشتر میکند.

دهانه سقف وافل چه اثری در خیز منفی دارد؟

امکان دارد یک سازه در شرایط های مختلف هنگام اجرا، بعد از اتمام پروژه و هنگام بهره‌برداری، دچار تغییراتی شود. در بیشتر موارد سازه حرکت رو به پایین دارد، که در اصطلاح به آن خیز می‌گویند. خیز منفی که به جهت پایین است، در طولانی مدت موجب ایجاد ترک در سقف می‌شود.
برای این صورت باید با ایجاد خیز رو به بالا، خیز رو به پایین سازه را کنترل کرد و از شکم دادن سقف پیشگیری کرد. بر اساس مبحث نهم آیین نامه اجرای مقررات، تغییر حالت ایجاد شده باید به وسیله تیرهایی که در دهانه های بزرگ قرار دارند، جبران شود. (شکم‌دادن سقف تنها به اعمال خیز در تیرها وابسته نیست. باید حین قالب‌برداری و برداشتن پایه‌های جک، همه ضوابط رعایت شود تا از شکم دادن جلوگیری کند)

بیشتر بخوانید: سقف وافل

در طراحی سقف وافل به چه نکاتی باید توجه کرد؟

  • مدیریت فاصله‌ی مرکز به مرکز تیرچه‌ها
  • کنترل ضخامت سقف با توجه به ابعاد دهانه و خیزبلند مدت و کوتاه مدت
  • کنترل برش یک طرفه و دو طرفه (برش پانچ)
  • طراحی و کنترل تیرهای میانی
  • طراحی سقف با در نظر داشتن بار سقف
  • دقت در شکل پذیری سقف

بیشتر بخوانید: اسپیسر بتن چیست؟

چند مدل از تاثیرات طراحی سقف وافل در زیباسازی سازه

گچ‌بری فضاهای خانگی سقف وافل:

با توجه به کوتاه‌ بودن سقف وافل در محیط های مسکونی، شاید به نظر برسد که کنده کاری های منظم برای فضاهای بسته خانگی جالب نباشد. برای تطبیق سیستم وافل با سلیقه رایج دکوراسیون در ایران، گچ‌بری‌ به راحتی انجام پذیر است. می‌توان در حین طراحی از میزان عمق حفرات کم کرد و با قراردادن  چراغ‌های سقفی داخل سقف فضا را خانگی‌تر کرد. کناف و رابیتس هم برای محیط سالن پذیرایی مناسب است.

رنگ آمیزی و نورپردازی در سقف وافل:

نورپردازی در طراحی داخلی نقش بسیار تاثیرگذاری دارد. سقف وافل به علت فضای خالی زیر قالب‌های خود، قابلیت نورپردازی و ایجاد یک ظاهر زیبا را برای شما فراهم کرده است. طراحان می‌توانند سوراخ های مربعی شکل را رنگ آمیزی و نمای ظاهری جذابتری ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: پلان سقف وافل

آیا قابلیت تبدیل طراحی سقف تیرچه بلوک به وافل یک طرفه وجود دارد؟

امکان دارد پس از طراحی سقف خود به این نتیجه رسیده‌ باشید که بهتر است از سقف‌های وافلی در ساخت و ساز خود به کار ببرید! اگر به این نتیجه رسیدید، نیازی به هیچ تغییر اساسی در طراحی سازه ندارید و به آسانی می‌توانید تیرچه بلوک را با وافل یک‌طرفه تعویض کنید. در این پروسه لازم نیست نسبت مقاطع تیر و ستون تغییر کند. حتی قراردادن سازه هم به همان شکل قابل اجراست.

بیشتر بخوانید: انواع سقف وافل

نوین صنعت سازه

برای تهیه پکیج طراحی سقف وافل، می توانید هم از طریق پیج اینستاگرام ما اقدام کنید و هم با شماره های نوشته شده در سایت تماس بگیرید. این سبک سقف مزایای بسیار زیادی دارد و به همین دلیل توانسته است جایگزین روش های قبلی شود. از این می توانید شما هم با نوین صنعت سازه همراه شوید و با پیاده سازی آن کیفیت کار خود را بالا ببرید. قالب وافل را در سایت ما بیشتر بشناسید. 

درباره نوین صنعت سازه

با توجه به پیشرفت های نوین در صنعت ساختمان و نیز نیاز روز افزون جامعه به تکنولوژی های نوین ساختمانی شرکت نوین صنعت سازه بر این آمد تا با اتکا به پرسنل و نیروهای متخصص در زمینه طراحی محاسبات بهینه سازی و ساخت سازه های بتنی ایمن و مستحکم دست به تولید قطعات و لوازم اجرای سازه های بتنی بزند از آنجا که پلیمرها خاصیت عدم چسبندگی به مصالح ساختمانی را دارند بهترین متریال برای تولید محصولات این مجموعه بوده و می باشند این مجموعه از سال ۱۳۹۵ تا کنون بیش از ۱۴ محصول مختلف از مواد پلیمری در صنعت بتن ریزی و ساخت سازه های بتنی و نیز سهولت در اجرای سازه های بتنی و کارهای ساختمانی شروع به کار نموده است با توجه به سرعت عمل و سهولت در اجرای سازه های بتنی و نیز در امور دیگر ساختمانی این مجموعه برین آمد تا با ابداع و تولید محصولاتی متفاوت و متنوع گامی موثر در صنعت ساخت و ساز کشور بر داشته باشد و از جمله نقاط قوت مجموعه تنوع در تولید محصولات پلیمری و تجهیزات ساختمانی می باشد که در ادامه به معرفی و نمایش این محصولات ادامه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: تیرچه صنعتی بتن

نوین صنعت سازه انواع قالب وافل را به فروش می رساند. برای کسب اطلاعات بیشتر محاسبات سقف وافل از طریق شماره های نوشته شده در سایت با ما تماس بگیرید.

اجرای انواع خدمات: تولید و اجرای بهترین طراح قالب و سقف وافل، طراحی و محاسبات سقف وافل، اجرای قالب و سقف وافل دوطرفه و یک طرفه، خرید و فروش انواع قالب وافل دو طرفه و یک طرفه دست دوم، تعویض و معاوضه قالب وافل، ضایعات قالب وافل، قالب وافل قفل دار و ساده، اجرای بهترین سقف و اسکلت بتنی، تولید و نصب و همچنین خرید و فروش شوتینگ نخاله ساختمانی و …

جهت مشاوره و اجرای انواع خدمات: تولید و اجرای بهترین طراح قالب و سقف وافل، طراحی و محاسبات سقف وافل، اجرای قالب و سقف وافل دوطرفه و یک طرفه، خرید و فروش انواع قالب وافل دو طرفه و یک طرفه دست دوم، تعویض و معاوضه قالب وافل، ضایعات قالب وافل، قالب وافل قفل دار و ساده، اجرای بهترین سقف و اسکلت بتنی، تولید و نصب و همچنین خرید و فروش شوتینگ نخاله ساختمانی و … می توانید با کارشناسان نوین صنعت سازه تماس بگیرید..

ارتباط با نوین صنعت سازه:

شماره تماس: 09120220125

شماره تماس: 09190220920

شماره تماس: 09359367456

اجرای انواع خدمات: تولید و اجرای بهترین طراح قالب و سقف وافل، طراحی و محاسبات سقف وافل، اجرای قالب و سقف وافل دوطرفه و یک طرفه، خرید و فروش انواع قالب وافل دو طرفه و یک طرفه دست دوم، تعویض و معاوضه قالب وافل، ضایعات قالب وافل، قالب وافل قفل دار و ساده، اجرای بهترین سقف و اسکلت بتنی، تولید و نصب و همچنین خرید و فروش شوتینگ نخاله ساختمانی و …

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *