دسته بندی قالب وافل, سقف وافل

قالب وافل دو طرفه

قالب وافل دو طرفه -سقف وافل -اجرای قالب - سقف وافل یک طرفه -محاسبات سقف وافل -شماره تماس: 09120220125 -شماره تماس: 09190220920

ما در این مطلب به مبحث قالب وافل دو طرفه می پردازیم. جهت مشاوره و اجرای انواع خدمات: تولید و اجرای بهترین طراح قالب و سقف وافل، طراحی و محاسبات سقف وافل، اجرای قالب و سقف وافل دوطرفه و یک طرفه، خرید و فروش انواع قالب وافل دو طرفه و یک طرفه دست دوم، تعویض و معاوضه قالب وافل، ضایعات قالب وافل، قالب وافل قفل دار و ساده، اجرای بهترین سقف و اسکلت بتنی، تولید و نصب و همچنین خرید و فروش شوتینگ نخاله ساختمانی و … می توانید با کارشناسان نوین صنعت سازه تماس بگیرید..

قالب وافل دوطرفه

قالب وافل دوطرفه برای سقف وافل دوطرفه و یا مشبک به کار گرفته شده و می تواند بار را در امتدادش انتقال دهد یا در توضیح دیگر این مدل از قالب های وافل بار زنده و مرده را به همه تیر های اطراف انتقال میدهد. ابعاد قالب وافل دوطرفه به شکل نصف مکعب مربع است و باعث می شود که دال بتنی بهینه شود. این قالب ها برای اتصال به دیگر قالب ها بست دار هستند. این قالب ها بعد از استفاده و بعد از این که بتن به مقاومت لازمه می رسد، باز می شود و می توان از آن ها برای فضاهای دیگر هم استفاده کرد. قالب وافل دو طرفه از جنس پروپلین است و وزن خیلی کمی دارد، همینطور به خاطر وزن سبک این قالب ها، حمل و نقل آن ها بسیار آسان است.

بیشتر بخوانید: ترکیب دال یک طرفه و دوطرفه

قالب وافل دو طرفه را از کجا تهیه کنیم؟

قالب وافل دو طرفه را از کجا تهیه کنیم؟ در چه اندازه هایی در بازار موجود می باشد؟ سقف هایی که با این قالب ها اجرا می شوند، بیشتر در دهانه های بلند مورد استفاده قرار می گیرند. در این سقف ها، قالب به صورت قابلمه ای می باشد و به صورت دال دو طرفه عمل می کنند. ضمن این که تیرچه ها به صورت عمود بر هم قرار می گیرند. قیمت این سقف از سقف وافل یک طرفه بیشتر است اما مقاومت و استحکام بیشتری را داراست. سقف وافل نوعی دال مجوف محسوب میگردد. سقف با قالب وافل یک و دو طرفه اگر چه از دیدگاه بیشتر افراد یک سیستم است ولی در حقیقت دو سیستم جدا از هم را شکل میدهند.

بیشتر بخوانید: سقف وافل

روغن قالب وافل

روغن قالب وافل از نظر فنی هم باید مفید باشند. همچنین که ضوابطی هم وجود دارند که استفاده از روغن های شیمیایی را ممنوع اعلام کرده اند. پس محصول جایگزین چیست؟ نوین صنعت سازه، اقدام به تولید محصولی بی نظیر در این حوزه کرده است. در روغن موردنظر هیچ واکنش شیمیایی اتفاق نمی افتد. کارایی خود را از دست نمی دهد. همینطور قیمت مناسبی هم دارد. با تهیه آن می توانید اطمینان پیدا کنید که بتن شما صدمه ای نمی بیند. کیفیت کلیه محصولات ما تضمینی است. بنابراین می توانید آن ها از هر جای کشور از ما تهیه کرده و استفاده کنید.

تفاوت وافل یک طرفه و دو طرفه

ساده ترین فرق وافل یک طرفه و دو طرفه در ظاهر و شکل ساختاری آنهاست که به دو شکل مربعی و مستطیل شکل است. قالب یک طرفه طول بیشتر و مدولار دارد در حالی که قالب های دوطرفه مربع های ساده ای هستند که در بعضی موارد طرح های خاص دارند. این قالب ها از نظر قیمت گذاری هم  متفاوت از هم هستند به طوری که قالب های یک طرفه عموما به صورت مترمربع و قالب های دوطرفه تعدادی به فروش میرسند. هزینه اجرای سقف وافل دوطرفه هم به مراتب بیشتر و کارکرد قوی تری هم نسبت به سقف وافل یک طرفه دارد .

سقف وافل یک طرفه و دو طرفه

بیشتر بخوانید: اسپیسر بتن چیست؟

طراحی سقف وافل دو طرفه

از طراحی سقف وافل دو طرفه اکثرا برای پروژه ها و ساختمان های بزرگ استفاده می شود. علت استفاده از وافل های دو طرفه این است که وقتی که در طراحی نقشه ها از طراحی وافل دو طرفه بهره گیری شود، می توان دهانه های بلند برای پروژه در نظر داشت و همینطور هیچ نگرانی بابت بارگذاری سنگین بر روی سقف داشت.

با استفاده از وافل های دو طرفه، وزن مرده سقف را کم کرده و تعداد ستون ها استفاده شده را می توان کاهش داد که خود موجب افزایش فضای ساختمان می شود و طراحی راحت تر میشود.

طراحی سقف وافل اول طبق مشخصات قالب وافل مورد نظر محاسبه، در ایتبس انجام می شود. در حقیقت مشخصات هندسی سقف وافل به صورت دقیق در نرم افزار ایتبس وارد شده و تمامی مراحل طراحی سازه مثل دیگر سازه های مرسوم انجام می شود. بعد از طراحی کامل سازه در نرم افزار ایتبس، نوبت به طراحی سقف وافل در نرم افزار سیف می رسد. به این جهت به کمک خروجی نیروهای سازه از ایتبس، سقف سازه مثل دال در سیف طراحی شده و شبکه آرماتورهای اصلی و تقویتی در آن تعریف و طراحی می شود. همبنطور بعد از طراحی سقف وافل حتما باید خیز سقف و در صورت نیاز ارتعاش سقف هم در سیف مدیریت شود.

بیشتر بخوانید: پلان سقف وافل

فرق نکات اجرایی در سقفهای یک طرفه و دوطرفه وافل

  • در سقف وافل یک طرفه تیرها در دو سمت مخالف و در سقف هایی که به شکل دو طرفه هستند صفحات به وسیله چهار تیر مجزا و یا ستون های اطراف مدیریت و پشتیبانی می شوند.
  • تکیه گاه اصلی در سقف های وافل یک طرفه به علت خم شدن در فاصله کوتاه تری تامین می شود. اما چیزی که در سقف وافل دو طرفه مشاهده می شود تکیه گاهی است که در هر دو جهت تامین می شود.
  • تکیه گاه اصلی برای سقف های وافل یک طرفه فقط در یک جهت فراهم می شود در حالی که برای مدل دو طرفه آن این تکیه گاه در دو جهت وجود دارد.
  • در سقف وافل یک طرفه بارها فقط در یک سمت به تیر و یا تکیه گاه های کناری منتقل میشود ولی در نوع دو طرفه آن شاهد حمل بارها در هر دو سمت هستیم.
  • دو جهت متعامد به طوری است که در آن تیرچه های سقف وافل دو طرفه تشکیل می شوند. به همین دلیل این مدل وافل بدون نیاز به هیچ نوع تکیه گاهی می تواند با استفاده از ستون موجود به سادگی تعادل خود را حفظ کند.

بیشتر بخوانید: انواع سقف وافل

قیمت اجرای وافل دو طرفه

متغییر بودن موقعیت ساخت و ساز در پروژه‌های مختلف از جمله شهر اجرای پروژه، متراژ، تعداد و ارتفاع طبقات، زمان اجرا و… امکان قیمت‌گذاری ثابت بروی پروژه‌های ساختمانی با کمک قالب وافل را سخت می‌کند، ولی در مجموع با توجه به متراژ، کاربری و نقشه پروژه، تعداد قالب استفاده شده در سقف مشخص شده و در دو فرم کرایه یا خرید در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: تیرچه صنعتی بتن

نوین صنعت سازه

نوین صنعت سازه مجموعه ای معتبر می باشد که تولید کننده انواع قالب وافل با کیفیتی باور نکردنی می باشد. برای آگاهی از قیمت ها می توانید با شماره های نوشته شده در سایت تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۲۰۲۲۰۱۲۵ تماس بگیرید

قیمت قالب وافل دو طرفه چقدر است؟

برای اطلاع از قیمت ها می توانید با شماره های نوشته شده در سایت تماس بگیرید.

قالب وافل دو طرفه بهتر است یا یک طرفه؟

هر کدام از این قالب ها کاربرد ها و ویژگی های مخصوص خود را دارند. برای انتخابی دقیق تر می توانید از مشاوره های کارشناسان ما بهره بگیرید.

درباره نوین صنعت سازه

با توجه به پیشرفت های نوین در صنعت ساختمان و نیز نیاز روز افزون جامعه به تکنولوژی های نوین ساختمانی شرکت نوین صنعت سازه بر این آمد تا با اتکا به پرسنل و نیروهای متخصص در زمینه طراحی محاسبات بهینه سازی و ساخت سازه های بتنی ایمن و مستحکم دست به تولید قطعات و لوازم اجرای سازه های بتنی بزند از آنجا که پلیمرها خاصیت عدم چسبندگی به مصالح ساختمانی را دارند بهترین متریال برای تولید محصولات این مجموعه بوده و می باشند این مجموعه از سال ۱۳۹۵ تا کنون بیش از ۱۴ محصول مختلف از مواد پلیمری در صنعت بتن ریزی و ساخت سازه های بتنی و نیز سهولت در اجرای سازه های بتنی و کارهای ساختمانی شروع به کار نموده است با توجه به سرعت عمل و سهولت در اجرای سازه های بتنی و نیز در امور دیگر ساختمانی این مجموعه برین آمد تا با ابداع و تولید محصولاتی متفاوت و متنوع گامی موثر در صنعت ساخت و ساز کشور بر داشته باشد و از جمله نقاط قوت مجموعه تنوع در تولید محصولات پلیمری و تجهیزات ساختمانی می باشد که در ادامه به معرفی و نمایش این محصولات ادامه خواهیم داد.

نوین صنعت سازه انواع قالب وافل را به فروش می رساند. برای کسب اطلاعات بیشتر محاسبات سقف وافل از طریق شماره های نوشته شده در سایت با ما تماس بگیرید.

اجرای انواع خدمات: تولید و اجرای بهترین طراح قالب و سقف وافل، طراحی و محاسبات سقف وافل، اجرای قالب و سقف وافل دوطرفه و یک طرفه، خرید و فروش انواع قالب وافل دو طرفه و یک طرفه دست دوم، تعویض و معاوضه قالب وافل، ضایعات قالب وافل، قالب وافل قفل دار و ساده، اجرای بهترین سقف و اسکلت بتنی، تولید و نصب و همچنین خرید و فروش شوتینگ نخاله ساختمانی و …

جهت مشاوره و اجرای انواع خدمات: تولید و اجرای بهترین طراح قالب و سقف وافل، طراحی و محاسبات سقف وافل، اجرای قالب و سقف وافل دوطرفه و یک طرفه، خرید و فروش انواع قالب وافل دو طرفه و یک طرفه دست دوم، تعویض و معاوضه قالب وافل، ضایعات قالب وافل، قالب وافل قفل دار و ساده، اجرای بهترین سقف و اسکلت بتنی، تولید و نصب و همچنین خرید و فروش شوتینگ نخاله ساختمانی و … می توانید با کارشناسان نوین صنعت سازه تماس بگیرید..

ارتباط با نوین صنعت سازه:

شماره تماس: 09120220125

شماره تماس: 09190220920

شماره تماس: 09359367456

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *