انواع قالب پلیمری, مقالات

قالب پلاستیکی بتن | تولید کننده + مزایا و معایب

قالب پلاستیکی بتن - سقف وافل - تولید قالب وافل - قالب وافل یک طرفه - قالب وافل دوطرفه - شماره تماس: 09120220125 - شماره تماس: 09190220920

ما در این مطلب به مبحث قالب پلاستیکی بتن | تولید کننده , مزایا و معایب می پردازیم. جهت مشاوره و اجرای انواع خدمات: تولید و اجرای بهترین طراح قالب و سقف وافل، طراحی و محاسبات سقف وافل، اجرای قالب و سقف وافل دوطرفه و یک طرفه، خرید و فروش انواع قالب وافل دو طرفه و یک طرفه دست دوم، تعویض و معاوضه قالب وافل، ضایعات قالب وافل، قالب وافل قفل دار و ساده، اجرای بهترین سقف و اسکلت بتنی، تولید و نصب و همچنین خرید و فروش شوتینگ نخاله ساختمانی و … می توانید با کارشناسان نوین صنعت سازه تماس بگیرید..

قالب پلاستیکی بتن

امروزه قالب پلاستیکی بتن، یکی از پر کاربردترین و متداول ترین قالب های بتن ریزی موجود در بازار می باشد. قالب پلیمری مدولار که به تازگی به بازار ارائه شده قابلیت تلفیق با قالب فلزی را دارد. و در مجموع در ساخت مدلهای سازه های بتنی مورد استفاده قرار می گیرد. قالب بتن پلیمری یا همان پلاستیکی مدلهای متفاوتی دارند که از مشهورترین و پرکاربرد ترین آن ها در زمینه ساخت و ساز می توان به این مدل قالب اشاره کرد که در محل های مختلف مثل  دیوار بتنی ، ستون بتنی و سقف دال بتنی یا پودر ها اشاره کرد. 

بیشتر بخوانید: طرز استفاده از قالب وافل

بهترین کاربرد قالب پلاستیکی بتن در قالب بندی کجاست؟

کاربردی ترین و بهترین محلی که از این قالب ها می شود استفاده کرد برای سقف های دال بتنی در ازای پلی وود است در حقیقت این قالب ها بهترین جایگزین برای پلی وود در قالب بندی می باشند و همینطور برای قالب بندی دیوار و مقاطع دیگر هم با رعایت استاندارد ها مناسب است.

مزایای قالب بتن پلاستیکی

  •  مهم ترین مزیت های قالب بتن پلاستیکی وزن سبک این قالب است. چون که وزن و سبکی یکی از مهم ترین فاکتور در حوزه ساختمان سازی بوده. چون که هرچه وزن سبک تر باشه سازه سبکتر بوده و اجرای آن آسان تر است. همین موضوع موجب محبوبیت بیش از پیش قالب های بتن پلاستیکی شده است.
  •  امکان استفاده از آن در مناطق سردسیر و با شرایط جوی و آب و هوایی سرد و خشک چون قالب های پلاستیکی از نفوذ و انتقال سرما به سازه های بتنی پیشگیری می کنند و مانع از سردی و یخ زدگی بتن ها می شوند. از همین جهت در این مناطق بیشتر به کار برده میشوند.
  • اگر چه قالب پلاستیکی، قالبی بسیار مناسب برای ساخت سازه های بتنی در مکان های سردسیر است، ولی جالب است بدانید این قالب ها، قالب های شایع و قابل استفاده در مناطق گرمسیری هم هستند. چون سطح و رویه این قالب ها، مثل دیگر قالب های بتن ریزی فلزی، از جنس فلز نبوده و از این جهت از انتقال گرمای شدید و زیاد به سطح های قالب بندی پیشگیری کرده و مانع از خشک شدن و تبخیر رطوبت و آب لایه های سطحی بتن می شود.
  •  بعد از باز کردن قالب ها نیاز به تمیز کردن ندارند.

معایب قالب پلاستیکی بتن

این قالب ها که بدنه اصلی آن ها مثل دیگر قالب های بتنی از جنس فلز می باشد. اگر چه بدنه و مواد استفاده شده در ساخت آن فلز می باشد، ولی دلیل نام گذاری این قالب، استفاده از روکش های پلاستیکی در پروسه تولید می باشد.

 یکی دیگر از معایب مهم آن، امکان استفاده نکردن طولانی مدت و چندباره از آن‌هاست. بر خلاف قالب‌های فلزی، قالب پلاستیکی بتن مقاومت کم‌تری دارند و عموما فقط برای یک پروژه قابلیت استفاده دارند.

بیشتر بخوانید: تیرچه صنعتی بتن

خرید قالب پلاستیکی بتن

اگر تصمیم خرید قالب پلاستیکی بتن را دارید، کارایی این قالب ها برای قالب بندی دیوار، سقف های دال بتنی و همینطور زیر پودر ها و … هستند و بهتر است برای ستون از قالب های دیگری به کارگرفته شود اما اگر استاندارد های موردنیاز برای قالب بندی ستون با قالب تخت پلاستیکی رعایت شود می توان استفاده کرد، برای قالب بندی ستون با قالب های مدنظر باید برای کنج ها از کنج فلزی و در هر نیم متر قید لوله ای با گیره قالب بندی استفاده کرد. مخصوصا مهم ترین مزایای قالب پلاستیکی بتن می توان به وزن سبک این قالب ها اشاره کرد که یکی از مهم ترین المان ها و فاکتور ها در پروژه های ساختمانی و در مجموع صنعت ساخت و ساز استفاده از تجهیزات سبک با وزنی کم می باشد. همین امر موجب محبوبیت روز به روز آن است.

بیشتر بخوانید: پلان سقف وافل

جنس قالب پلاستیکی بتن

جنس قالب های پلاستیکی بتن از پلیمر ABS است. پلیمر  ( Acrylonitrile Butadiene Styrene) یکی از مشهورترین و پر مصرف ترین پلیمرها بعد از پلی اتیلن و پلی پروپیلن و پی وی سی است که در صنایع متنوع به کار برده میشوند و خصوصیت اصلی آن مقاومت بسیار خوب این پلیمر است. این پلیمر در کلیه شرایط آب هوایی از خیلی سرد تا بسیار گرم کارایی خود را حفظ می کند و در دماهایی خیلی پایین هم به هیچ عنوان آسیبی به آن وارد نمی شود. این مقاومت عالی موجب شده در محیط های خشن کارگاهی به عنوان قالب بتن به خوبی کارکرد داشته باشد. قالب های پلاستیکی بتن سطح بسیار صاف و صیقلی دارند و از این رو برای اجرای بتن اکسپوز بسیار مناسب هستند. کلیه قالب های پلاستیکی به نحوه تزریق تولید می شوند و اندازه های منظم و یکنواخت دارند و مقدار پلیمر استفاده شده در ساخت این قالب ها هم بسیار دقیق و مهندسی شده است.  این قالب ها امکان بازیافت دارند به این معنی که در صورت شکستگی یا خورد شدن می توان تکه های شکسته قالب را دوباره بازیافت کرد. بر اساس بررسی های میدانی شرکت های فعال در این زمینه با 30 درصد قیمت قالب پلاستیکی نو بتن اقدام به خرید قالب های شکسته و خرد شده می کنند.

بیشتر بخوانید: سقف وافل

قیمت قالب پلاستیکی بتن

برای آگاهی از قیمت قالب پلاستیکی بتن با شماره های نوشته شده در سایت تماس بگیرید و از راهنمایی کارشناسان ما استفاده کنید. این قالب ها نسبت به مدلهای دیگر آن، مقاومت کم‌تری دارند، پس برای پروژه های بزرگ و طولانی مدت پیشنهاد نمیشوند.
این محصول از جنس مواد پلیمری مستحکم در برابر ضربه و فرسودگی ساخته شده است. آن ها در سایزها و اندازه های مشخص ساخته می شوند. استفاده از این قالب باعث سرعت انجام بیشتر مراحل قالب بندی و اجرا در انواع دیوار، دال، تیر و ستونهای بتنی می شود. 

قالب پلاستیکی
خرید قالب پلاستیکی بتن

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۲۰۲۲۰۱۲۵ تماس بگیرید.

شرکت نوین صنعت سازه

شرکت نوین صنعت سازه، یک شرکت کاملا معتبر در زمینه تولید انواع قالب های ساختمانی با کیفیت بی نظیر می باشد. علاوه بر این موضوع هم چنین شما می توانید در جهت دریافت اخذ نمایندگی اجرای سقف های وافل نیز می توانید با مجموعه ما همکاری داشته باشید. کیفیت تمامی محصولات ما کاملا تضمینی می باشد. هم چنین شما می توانید از هر جای کشور با ما همکاری داشته باشید. انواع قالب های دست دوم نیز توسط مجموعه ما به فروش می رسد. 

بیشتر بخوانید: اسپیسر بتن چیست؟

طراحی و اجرای سقف های وافل

از جمله فعالیت های عمده ی ما طراحی و اجرای سقف های وافل  و فروش قالب وافل می باشد. این پروژه ها در همه جای کشور می تواند توسط مجموعه ما انجام شود.

بیشتر بخوانید: انواع سقف وافل

اجرای انواع خدمات: تولید و اجرای بهترین طراح قالب و سقف وافل، طراحی و محاسبات سقف وافل، اجرای قالب و سقف وافل دوطرفه و یک طرفه، خرید و فروش انواع قالب وافل دو طرفه و یک طرفه دست دوم، تعویض و معاوضه قالب وافل، ضایعات قالب وافل، قالب وافل قفل دار و ساده، اجرای بهترین سقف و اسکلت بتنی، تولید و نصب و همچنین خرید و فروش شوتینگ نخاله ساختمانی و …

جهت مشاوره و اجرای انواع خدمات: تولید و اجرای بهترین طراح قالب و سقف وافل، طراحی و محاسبات سقف وافل، اجرای قالب و سقف وافل دوطرفه و یک طرفه، خرید و فروش انواع قالب وافل دو طرفه و یک طرفه دست دوم، تعویض و معاوضه قالب وافل، ضایعات قالب وافل، قالب وافل قفل دار و ساده، اجرای بهترین سقف و اسکلت بتنی، تولید و نصب و همچنین خرید و فروش شوتینگ نخاله ساختمانی و … می توانید با کارشناسان نوین صنعت سازه تماس بگیرید..

ارتباط با نوین صنعت سازه:

شماره تماس: 09120220125

شماره تماس: 09190220920

شماره تماس: 09359367456

اجرای انواع خدمات: تولید و اجرای بهترین طراح قالب و سقف وافل، طراحی و محاسبات سقف وافل، اجرای قالب و سقف وافل دوطرفه و یک طرفه، خرید و فروش انواع قالب وافل دو طرفه و یک طرفه دست دوم، تعویض و معاوضه قالب وافل، ضایعات قالب وافل، قالب وافل قفل دار و ساده، اجرای بهترین سقف و اسکلت بتنی، تولید و نصب و همچنین خرید و فروش شوتینگ نخاله ساختمانی و …

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *