قطعات جانبی قالب وافل, مقالات

اسپیسر بتن چیست؟

اسپیسر بتن چیست؟ - ضایعات قالب وافل - بهترین سقف وافل - محاسبات سقف وافل -سقف وافل دوطرفه - شماره تماس: 09120220125 - تماس: 09190220920

ما در این مطلب به مبحث اسپیسر بتن می پردازیم. جهت مشاوره و اجرای انواع خدمات: تولید و اجرای بهترین طراح قالب و سقف وافل، طراحی و محاسبات سقف وافل، اجرای قالب و سقف وافل دوطرفه و یک طرفه، خرید و فروش انواع قالب وافل دو طرفه و یک طرفه دست دوم، تعویض و معاوضه قالب وافل، ضایعات قالب وافل، قالب وافل قفل دار و ساده، اجرای بهترین سقف و اسکلت بتنی، تولید و نصب و همچنین خرید و فروش شوتینگ نخاله ساختمانی و … می توانید با کارشناسان نوین صنعت سازه تماس بگیرید..

اسپیسر بتن چیست؟

اسپیسر به منظور فاصله گذار است که می تواند از هر متریالی از فلز، بتن، چوب گرفته تا پلاستیک باشد. درباره اسپیسر بتن (فاصله دهنده) باید گفته شود که این قطعه وسیله ایست که در بتن دفن می شود و به علت ایجاد فاصله میان بتن و میلگرد در سازه های بتن مسلح با هدف پوشاندن  مناسب سطح بتنی و پیشگیری از خوردگی میلگردها به کار می رود.

اسپیسرها با توجه به بکار گیری در بناهای مختلف در سایزهای مختلف از ۱۵ میلی متر تا ۱۵۰ میلی متر تولید و ارائه می شوند. جالب است بدانید که درگذشته و پیش از تولید اسپیسر، مواردی مثل آجر، تکه های سنگی و چوبی نقش فاصله دهنده میان میلگردها و سطوح سیمانی را ایفا می کردند؛ ولی در حقیقت مصالح نامبرده لایه محافظ مناسبی نبودند درحالی که در خود این مواد هم امکان آسیب و تخریب بالا داشتند.

بیشتر بخوانید: تیرچه صنعتی بتن

انواع اسپیسر بتن

اسپیسرها دارای اشکال و ابعاد و مقاومت های مختلفی هستند که با توجه به نظر پیمانکار و باری که بر روی سازه وارد می شود و نوع سازه، مورداستفاده قرار می گیرند. در حال حاظر در بازار ایران انواع اسپیسرها به نوع بتنی، پلاستیکی و فلزی وجود دارند که در این میان نوع پلاستیکی این قطعه به علت وزن، قیمت و صرفه اقتصادی که برای پیمانکار و کارفرما دارد دارای ارزش و اعتبار بیشتری نسبت به بقیه اسپیسر می باشد و از پرکاربردترین آن ها به شمار می رود؛ اما به طورکلی ما اسپیسرها را ازنظر جنس و مکان مورداستفاده به انواع زیر دسته بندی می کنیم که شامل:

۱. اسپیسر پلاستیکی

اسپیسرهای پلاستیکی نسبت به اسپیسرهای بتنی و فلزی به صرفه تر هستند به همین علت هم فروش بالایی دارند؛ ولی باید توجه کنیم که معایب استفاده از این اسپیسر زیاد است و شامل موارد زیادی ازجمله، عدم چسبندگی خوب اسپیسر پلاستیکی به بتن می شود، در چنین حالتی رطوبت و یون های مخرب از مرز بین آن ها به داخل بتن نفوذ کرده و کار را خراب می کنند. از جهت دیگر ضریب حرارتی پلاستیک و بتن با هم فرق دارند و استفاده از این نوع از محصولات ایرادات متعددی را در پی خواهد داشت.

مزیت های استفاده از اسپیسر پلاستیکی

  • پروسه تولید فوری آن ها
  • امکان تولید در اشکال مختلف
  • دوام بالا
  • شکل گیری آسان
  • ارزان ترین نوع اسپیسر از نظر اقتصادی

۲. اسپیسرهای کفی

این نوع از اسپیسر خود هم شامل:

  • اسپیسر هارد فیکس

این مدل از محصولات مناسب ترین قطعه برای ایجاد پوشش بتنی در تمامی کف های سنگین و پرتراکم مثل فونداسیون، تیرها، شناژها و کف های حجیم است و جالب است بدانید که اسپیسر هارد فیکس توانایی تحمل بار نقطه ای تا ۳۵۰ کیلوگرم هستند. اسپیسر هارد فیکس دو شاخک قفل کن دارد و توانایی به نگهداری میلگردهای با سایز مختلف در داخل خود می باشد و به طور عمودی در زیر میلگردهای اصلی قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: سقف وافل

  • اسپیسر ماکس فیکس

این محصولات تقریبا سنگین برای ایجاد پوشش بتنی در مدل های سازه های میلگردی با وزن معمولی مثل تیرها، پوترها، شناژها و کف های با وزن متوسط به کار گرفته میشوند. اسپیسر ماکس فیکس توانایی حمل بار نقطه ای تا ۱۸۰ کیلوگرم می باشند.
همینطور لازم به ذکر است که این مدل از اسپیسرها هم مثل مدل هارد فیکس به شکل عمود در زیر میلگردها سوار می شوند.

  • اسپیسر مینی فیکس

اسپیسر مینی فیکس اسپیسری ارزان و پرمصرف می باشد که در انواع کف ها و سقف های پیدا می شود  با میلگردهای سبک (میلگردهای حرارتی) جهت انواع سقفهای کامپوزیت، سقف های عرشه پولادی، قطعات پیش ساخته بتنی و … مورداستفاده قرار می گیرد. این مدل از اسپیسر توانایی تحمل بار تا ۳۵ کیلوگرم را دارد و مثل موارد قبلی به شکل عمودی در زیر میلگردها قابل اجرا می باشند.

بیشتر بخوانید: پلان سقف وافل

  • اسپیسر یو فیکس

اسپیسر یوفیکس اسپیسری کاربردی می باشد که بدون شاخک های قفل کن میلگرد است و با در نظر گرفتن به داشتن نشیمنگاه کرسی، امکان قرارگیری انواع سایزهای میلگرد را بر روی خود میسر می سازد و به شکل عمودی قرار می گیرد.

  • اسپیسر دابل فیکس

دابل فیکس یک قطعه فوق العاده و کاربردی برای ایجاد پوشش بتنی در دال های بتنی دو شبکه است. این اسپیسر از دو قسمت پایه (مادگی) و هد (نری) تشکیل شده که برای به کار بردن باید روی هم مونتاژ شوند. پایه اسپیسر دابل فیکس چهارپایه با ارتفاع های ۵/۲ تا ۴ در دو طرف دارد و بخش هد اسپیسر هم با ارتفاع ۸ الی ۱۸ سانتیمتر طراحی و تولید شده است. در حقیقت در هنگام اعمال اسپیسر به سازه اول باید پایه  اسپیسر به هد اسپیسر مونتاژ شود و روی سطح قرار داده شود. بعد میلگردهای زیرین شبکه روی پایه قرار داده شود. در آخر هم میلگردهای بالایی روی بخش کارگیر هد اسپیسر جاگذاری شود. در چنین حالتی اسپیسر دایل فیکس تماما بر روی سازه اعمال شده است.

بیشتر بخوانید: اسپیسر بتن چیست؟

  • اسپیسر ساید فیکس

این مدل از محصول برای ایجاد پوشش بتنی در سازه های با وزن معمولی و تقریبا سنگین به کارگرفته میشوند و از نظر دارا بودن قفل کن یک طرفه به عنوان اسپیسر تقویتی در سازه هایی که به هر علت تعداد اسپیسرهای کارگذاری شده به وسیله ناظر کم تلقی شده است، مورد استفاده است. اسپیسر ساید فیکس ها توانایی تحمل بار نقطه ای تا ۲۰۰ کیلوگرم است و قفل کن یک طرفه آن به آسانی از بغل جا زده می شود و به طور عمودی در زیر میلگردهای اصلی گذاشته میشود.

مشخصات ظاهری اسپیسر بتن

  1. این نوع از اسپیسرها اکثرا به رنگ های سفید و مشکی در بازار وجود دارند.
  2. ساخت و تولید اسپیسر بتنی بر پایه پلی اتیلن است.

کاربرد اسپیسر بتن

  • پیشگیری از خورگی
  • کاور و پوشش میلگرد
  • بالا بردن کیفیت سازه ها
  • بالا بردن سرعت اجرای کار ساختمانی
  • از آتش سوزی تا حدودی پیشگیری می کند

نوین صنعت سازه فروش انواع قالب وافل را در سراسر کشور با قیمت باور نکردنی انجام می دهد. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: انواع سقف وافل

اجرای انواع خدمات: تولید و اجرای بهترین طراح قالب و سقف وافل، طراحی و محاسبات سقف وافل، اجرای قالب و سقف وافل دوطرفه و یک طرفه، خرید و فروش انواع قالب وافل دو طرفه و یک طرفه دست دوم، تعویض و معاوضه قالب وافل، ضایعات قالب وافل، قالب وافل قفل دار و ساده، اجرای بهترین سقف و اسکلت بتنی، تولید و نصب و همچنین خرید و فروش شوتینگ نخاله ساختمانی و …

جهت مشاوره و اجرای انواع خدمات: تولید و اجرای بهترین طراح قالب و سقف وافل، طراحی و محاسبات سقف وافل، اجرای قالب و سقف وافل دوطرفه و یک طرفه، خرید و فروش انواع قالب وافل دو طرفه و یک طرفه دست دوم، تعویض و معاوضه قالب وافل، ضایعات قالب وافل، قالب وافل قفل دار و ساده، اجرای بهترین سقف و اسکلت بتنی، تولید و نصب و همچنین خرید و فروش شوتینگ نخاله ساختمانی و … می توانید با کارشناسان نوین صنعت سازه تماس بگیرید..

ارتباط با نوین صنعت سازه:

شماره تماس: 09120220125

شماره تماس: 09190220920

شماره تماس: 09359367456

اجرای انواع خدمات: تولید و اجرای بهترین طراح قالب و سقف وافل، طراحی و محاسبات سقف وافل، اجرای قالب و سقف وافل دوطرفه و یک طرفه، خرید و فروش انواع قالب وافل دو طرفه و یک طرفه دست دوم، تعویض و معاوضه قالب وافل، ضایعات قالب وافل، قالب وافل قفل دار و ساده، اجرای بهترین سقف و اسکلت بتنی، تولید و نصب و همچنین خرید و فروش شوتینگ نخاله ساختمانی و …

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *