قطعات جانبی قالب وافل, مقالات

تیرچه صنعتی بتن

تیرچه صنعتی بتن - اجرای قالب - بهترین طراح قالب - اجرای اسکلت بتنی - اجرای سقف - شماره تماس: 09120220125 - شماره تماس: 09190220920

ما در این مطلب به مبحث تیرچه صنعتی بتن می پردازیم. جهت مشاوره و اجرای انواع خدمات: تولید و اجرای بهترین طراح قالب و سقف وافل، طراحی و محاسبات سقف وافل، اجرای قالب و سقف وافل دوطرفه و یک طرفه، خرید و فروش انواع قالب وافل دو طرفه و یک طرفه دست دوم، تعویض و معاوضه قالب وافل، ضایعات قالب وافل، قالب وافل قفل دار و ساده، اجرای بهترین سقف و اسکلت بتنی، تولید و نصب و همچنین خرید و فروش شوتینگ نخاله ساختمانی و … می توانید با کارشناسان نوین صنعت سازه تماس بگیرید..

تیرچه صنعتی بتن

تیرچه صنعتی قطعه ای است که در سقف قرار می‌گیرد. می توان گفت که تیرچه بتنی به قطعه‌ای پیش ساخته گفته می‌شود که از میلگرد و بتن تشکیل شده است؛ کاربرد اصلی این نوع تیرچه استفاده از آن در ساخت سقف‌ ساختمان‌ها می‌باشد. این تیرچه ها به روش های سنتی و و صنعتی تولید می‌شود که امروزه نوع سنتی آن در حال انقراض است و در حال حاضر تیرچه صنعتی بتن اهمیت ویژه‌ای دارد. در این مقاله به معرفی کامل این تیرچه ها به همراه مزایا و معایب آن ها پرداخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: ترکیب دال یک طرفه و دوطرفه

تیرچه صنعتی بتن چیست؟

به طور کلی تیرچه هایی که خرپایی آن ها به روش جوش نقطه ای تولید گردد، تیرچه صنعتی نامیده می شوند. معمولا این تیرچه ها به صورت مثلثی بوده و یا چهار وجهی طراحی و ساخته ذمی شوند. شکل گیری آن ها نیز به صورت مستقیم می باشد و هیچ انحنایی در این مسیر شامل آن ها نمی گردد. اجزای تیرچه صنعتی به وسیله لولا به یکدیگر متصل می شوند. تیرچه های صنعتی برای تامین استحکام سازه ها به کار برده میشوند و نقش ستون را ایفا می کنند. مواد اولیه آن ها فولاد یا بتن بوده و در تولید سقف استفاده میشوند. در این سقف ها بلوک ها به شکل قالبی بتنی بر روی تیرچه ها گذاشته میشوند و سازه ای به شکل T تشکیل می دهند. همانطور که در قسمت قبل نثیز به این موضوع اشاره شد، غالبا تیرچه ها به دو روش سنتی و صنعتی ساخته می شوند. نوع سنتی منسوخ شده است.

امروزه روش های نوینی برای تولید محصولات مرتبط با ساختمان سازی روی کار آمده اند و جایگزین روش های پیشین با هدف رفع ایرادات و عیب و نقص هایشان شده اند. از متداول ترین روش های اجرای سقف ها، می توان به روش تیرچه بلوک اشاره کرد.

به طور کلی سقف های تیرچه بلوک موجب صرفه جویی در مصرف بتن شده و وزن سازه را کاهش می دهند. هزینه اجرایی سقف های تیرچه بلوک خیلی کم تر از مدل های مشابه آن است. هم چنین تیرچه بلوک ها مقاومت بالایی در مقابل نیروهای جانبی داشته و طبیعتا سازه های تولیدی از این طریق مقاوم تر می باشند. یکی دیگر از مزیت های این سقف ها پیاده سازی راحت آنها در مقایسه با انواع دیگر است.

بیشتر بخوانید: سقف وافل

مراحل بارگذاری تیرچه بتنی

تیرچه‌های بتنی در سه مرحله بارگذاری می‌شوند.

مرحله‌ی اول بارگذاری

مرحله‌ی اول بارگذاری در زمان حمل و نقل تیرچه‌ها است و در این مرحله تیرچه‌ها بار به دست آمده از وزن خود را می بایست تحمل کنند.

مرحله‌ی دوم بارگذاری 

این مرحله در مدت زمانی بین قرارگیری تیرچه‌ بتنی بر روی سقف تا پیش از کسب مقاومت بتن سقف است.

بیشتر بخوانید: اسپیسر بتن چیست؟

مرحله‌ی سوم بارگذاری


این مرحله از زمان شروع بهره‌ برداری سقف آغاز می‌شود، وظیفه‌ی تیرچه بتنی در این مرحله تحمل وزن زنده و مرده‌ی سقف است.

تیرچه خرپایی

تیرچه از پیش ساخته خرپایی برای تحمل مراحل سه گانه بارگذاری گفته شده, از اجزای زیر تشکیل شده اند:

  • آرماتورهای کششی
  • آرماتورهای عرضی
  • آرماتور بالایی
  • بتن پاشنه تیرچه
  • آرماتورهای تقویتی
  • آرماتورکمکی اتصال

بیشتر بخوانید: پلان سقف وافل

مزایای استفاده ازتیرچه صنعتی بتن

  • زمان تولید کم

  • صاد کردن تیرچه بتن صنعتی

  • ذخیر سازی تیرچه ها بسیار راحت حتی در وزن بالا

  • وجود کنترل کیفیت در پایان هر خروجی از کار

  • مقاومت بالا در صورت بروز باد و زلزله
  • زمان نصب تیرچه بلوک صنعتی بسیار کم است

  • وزن تیرچه بلوک صنعتی بسیار سبک است

معایب استفاده از تیرچه بتن صنعتی

  • در مقابل مستقیم هوا و رطوبت کیفیت خود را از دست می‌دهد.

  • در برابر بالا و پایین بودن دما عضو کششی آن منبسط و منبقض می‌شود.

  • انبساط و انقباض این عضو کششی موجب شکستگی در جوشها شده و این موضوع در آتش سوزی خطر جدی و مهمی است.

  • سقف های تیرچه بتن صنعتی ضریب اطمینان پایینی دارد و جهت وجود آمدن مشکل ضریب کششی خود را از دست می‌دهد.

بیشتر بخوانید: انواع سقف وافل

قیمت تیرچه صنعتی

  • در دنیای امروزه تیرچه صنعتی بتن بسیار اهمیت دارد و این امر باعث شده است کسانی که در این زمینه فعالیت دارند به قیمت آن اهمیت بدهند. تیرچه بتن صنعتی بر عکس بسیاری از مصالح به قیمتش با وزن رابطه ای ندارد.  به دلیل این که تیرچه بتن صنعتی از سیمان، آهن، میلگرد ساخته شده است با افزایش یا کاهش هر یک از این محصولات امکان تغییر قیمت وجود دارد.

استاندارد تیرچه صنعتی

اصولا تیرچه از بتن یا فولاد ساخته میشود و آن را در سقف و یا کف مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از پر استفاده ترین نوع تیرچه خرپا را می‌توان نام برد. تیرچه خرپا از بتن و خرپا تشکیل شده است. یکی دیگر از کاربرد تیرچه بتن صنعتی پوشیده شدن وسط دیوار‌ها و پایه ها‌ی ساختمان است.

بیشتر بخوانید: تیرچه صنعتی بتن

اجزای سقف تیرچه و بلوک

1. تیرچه
2. بلوک
3. آرماتورهای افت وحرارت ( حرارت و تجمع ) وآرماتور منفی
4. کلاف میانی
5. بتن پوششی ( درجا )
سقف های تیرچه و بلوک, تلفیقی از دو روش پیش ساختگی و بتن ریزی در محل است که در آن قالب تحتانی به کلی حذف می شود. در این سقف ها در مدل تیرچه فولادی با جان باز، تیرچه ی فولادی و در نوع تیرچه ی بتنی آن، آرماتورهای کششی و برشی (عرضی) و همینطور پوشش بتن آرماتورهای اصلی، به شکل تیرچه های پیش ساخته، در کارخانه تولید میشوند. در کارگاه، بعد از گذاشتن تیرچه ها در فاصله های معین و شمع بندی زیر تیرچه ها، بلوک ها را میان دو تیرچه مجاور قرار داده و بعد آرماتورهای حرارتی را جای گذاری کرده و بتن ریزی را انجام می دهند.

نوین صنعت سازه مجری سقف وافل و فروشنده انواع قالب وافل با اندازه های گوناگون می باشد. با ما همراه باشید.

درباره نوین صنعت سازه

با توجه به پیشرفت های نوین در صنعت ساختمان و نیز نیاز روز افزون جامعه به تکنولوژی های نوین ساختمانی شرکت نوین صنعت سازه بر این آمد تا با اتکا به پرسنل و نیروهای متخصص در زمینه طراحی محاسبات بهینه سازی و ساخت سازه های بتنی ایمن و مستحکم دست به تولید قطعات و لوازم اجرای سازه های بتنی بزند از آنجا که پلیمرها خاصیت عدم چسبندگی به مصالح ساختمانی را دارند بهترین متریال برای تولید محصولات این مجموعه بوده و می باشند این مجموعه از سال ۱۳۹۵ تا کنون بیش از ۱۴ محصول مختلف از مواد پلیمری در صنعت بتن ریزی و ساخت سازه های بتنی و نیز سهولت در اجرای سازه های بتنی و کارهای ساختمانی شروع به کار نموده است با توجه به سرعت عمل و سهولت در اجرای سازه های بتنی و نیز در امور دیگر ساختمانی این مجموعه برین آمد تا با ابداع و تولید محصولاتی متفاوت و متنوع گامی موثر در صنعت ساخت و ساز کشور بر داشته باشد و از جمله نقاط قوت مجموعه تنوع در تولید محصولات پلیمری و تجهیزات ساختمانی می باشد که در ادامه به معرفی و نمایش این محصولات ادامه خواهیم داد.

نوین صنعت سازه انواع قالب وافل را به فروش می رساند. برای کسب اطلاعات بیشتر محاسبات سقف وافل از طریق شماره های نوشته شده در سایت با ما تماس بگیرید.

اجرای انواع خدمات: تولید و اجرای بهترین طراح قالب و سقف وافل، طراحی و محاسبات سقف وافل، اجرای قالب و سقف وافل دوطرفه و یک طرفه، خرید و فروش انواع قالب وافل دو طرفه و یک طرفه دست دوم، تعویض و معاوضه قالب وافل، ضایعات قالب وافل، قالب وافل قفل دار و ساده، اجرای بهترین سقف و اسکلت بتنی، تولید و نصب و همچنین خرید و فروش شوتینگ نخاله ساختمانی و …

جهت مشاوره و اجرای انواع خدمات: تولید و اجرای بهترین طراح قالب و سقف وافل، طراحی و محاسبات سقف وافل، اجرای قالب و سقف وافل دوطرفه و یک طرفه، خرید و فروش انواع قالب وافل دو طرفه و یک طرفه دست دوم، تعویض و معاوضه قالب وافل، ضایعات قالب وافل، قالب وافل قفل دار و ساده، اجرای بهترین سقف و اسکلت بتنی، تولید و نصب و همچنین خرید و فروش شوتینگ نخاله ساختمانی و … می توانید با کارشناسان نوین صنعت سازه تماس بگیرید..

ارتباط با نوین صنعت سازه:

شماره تماس: 09120220125

شماره تماس: 09190220920

شماره تماس: 09359367456

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *