دسته بندی قالب وافل

قالب وافل چیست؟ | تولید کننده قالب وافل

قالب وافل چیست؟ -قالب وافل -سقف وافل -سقف وافل دوطرفه و یک طرفه -شماره تماس: 09120220125 -شماره تماس: 09190220920

ما در این مطلب به مبحث قالب وافل چیست می پردازیم. جهت مشاوره و اجرای انواع خدمات: تولید و اجرای بهترین طراح قالب و سقف وافل، طراحی و محاسبات سقف وافل، اجرای قالب و سقف وافل دوطرفه و یک طرفه، خرید و فروش انواع قالب وافل دو طرفه و یک طرفه دست دوم، تعویض و معاوضه قالب وافل، ضایعات قالب وافل، قالب وافل قفل دار و ساده، اجرای بهترین سقف و اسکلت بتنی، تولید و نصب و همچنین خرید و فروش شوتینگ نخاله ساختمانی و … می توانید با کارشناسان نوین صنعت سازه تماس بگیرید..

قالب وافل چیست؟

قالب وافل چیست؟ چه کاربردی دارد و بهتر است آن را از کجا تهیه کنیم؟ این محصول چه مزایا و معایبی دارد؟ در این مقاله قصد داریم تا به صورت کامل قالب مذکور را معرفی کنیم و چند ویژگی مهم آن را با هم ببینیم. برای این که با آن آشنا شویم، نیاز است تا ابتدا سقف وافل را معرفی کنیم. برای مکان هایی مانند فرودگاه و یا سالن ها که فشار و وزن زیادی به سقف وارد نمی شود اجرای این سبک می تواند خیلی مفید باشد. به این دلیل که اولا سرعت اجرای بالاتری دارد و ثانیا چون کم وزن تر است می توان آن را جک های کمتری پیاده سازی کرد. نکته مهم این است که در اجرای آن همین محصولی که گفتیم یک وسیله بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: ترکیب دال یک طرفه و دوطرفه

قالب وافل

اجرای سقف های وافل در سال های اخیر خیلی باب شده است و همانطور که گفته شد برای آن که بتوانید از آن استفاده کنید نیاز دارید تا حتما قالب وافل را تهیه کرده باشید. یک مزیت مهم این قالب ها این است که در مقابل خوردگی میلگرد ها مقاوم هستند. هم چنین به کمک آن می توانید هم دال های یک طرفه ایجاد کنید و هم دو طرفه. مورد دیگری هم که باید به آن اشاره کرد این است که معمولا در اجرای طرح ها همیشه خطا وجود دارد. با این قالب ها این خطا به میزان زیادی کاهش می یابد. اما فراموش نکنید که باید بتوانید آن را از یک برند معتبر تهیه کنید تا کیفیت لازمه را دارا باشد.

مزایای قالب وافل نسبت به یوبوت و کوبیاکس

امکان دارد قالب های یوبوت بیشتر از متریالی با کیفیت پایین ساخته شود . این مواد در مقابل اشعه خورشید آسیب پذیر هستند. از سوی دیگر با توجه به محیط پروژه و اینکه روی سقف اجرا میشود احتمال دارد چندین روز زیر نور خورشید باشند و صدمه ببینند. از سوی دیگر در هنگام اجرای عملیات یا حمل و نقل یا نصب میلگرد امکان دارد دچار خراش و آسیب شوند.
این خراش ها و آسیب ها و گاهی شکستگی ها احتمال دارد منجر شوند که بتن وارد این شکستگی ها و قالب ها شده و در نهایت بار مرده اضافه ای به سقف تحمیل شود که در محاسبات فنی در نظر نگرفته شده باشد. در اجرای دال های مجوف مثل یوبوت و کوبیاکس، مقداری از بتن میانی دال حذف میشود اما بتن کششی در جای خود باقی می ماند.
اما اگر از وافل استفاده شود علاوه بر اینکه بتن میانی از بین میرود نیازی به بتن کششی هم نیست. این فرق میان سقف های وافل و سقف های مجوف تا 20 درصد موجب کم شدن مقدار بتن می شود. به عبارتی میتوان گفت در ازای هر متر مربع، حدود 200 کیلوگرم بتن کمتر نیاز است. این نکته از لحاظ اقتصادی و از لحاظ فنی بسیار اهمیت دارد.
با توجه به چند بار مصرف بودن قالب های وافل نسبت به قالب های یوبوت و کوبیاکس، این قالب ها از لحاظ اقتصادی و حتی محیط زیستی خیلی با صرفه تر هستند.

بیشتر بخوانید: سقف وافل

مزایای قالب وافل

در این قسمت مزایای قالب وافل را با هم خواهیم دید:

  • به زیر سقف نمای زیبا تری می دهد.
  • با آن امکان ایجاد دهانه های بزرگ تا 18 متر نیز با آن وجود دارد.
  • در نرم افزارهای طراحی می توانید سقف هایی که با این قالب ها زده می شوند را مدلسازی دقیق کنید.
  • اگر دغدغه ایجاد پارکینگ بیشتر دارید، با این قالب ها این مسئله قابل حل شدن است.
  • از لحاط محیط زیستی نیز کمترین خطر را دارد.
  • با آن می توانید سرعت اجرای خود را بیشتر کنید.
  • هزنیه های خود را مدیریت خواهید کرد.
قال وافل

بیشتر بخوانید: پلان سقف وافل

انواع قالب وافل از نظر کارکرد 

قالب وافل نقش بسزایی در اجرای سقف وافل دارد و ابعاد و شکل کارکرد آن را مشخص می کند، این قالب با توجه به کارکرد آن به دو قالب وافل یک طرفه و دو طرفه تقسیم می شود.

قالب های وافل یک طرفه

قالب های یک طرفه به عنوان اجرای سقف ها با دهانه کوتاه تر به کاربرده می شوند. وظیفه آن این است که بار مرده و زنده را در یک امتداد مسیر انتقال دهد. خود قالب موجب شکل گیری تیرچه یا ریب میشود.

ابعاد قالب وافل یک طرفه

قالب های یک طرفه، دارای قطعات پلاستیکی U شکل هستند که به همراه قطعات انتهایی در محیط اجرا به وسیله بست مخصوص، به هم متصل شده اند. این اتصال موجب تشکیل یک قالب یکپارچه مکعب مستطیلی است.

این قالب به طور معمولی فاصله آکس به آکس 60 تا 70 سانتی متر را تامین می کند. با عمق 25 تا 30 سانتی متر، همینطور طول متغیر و عرض تیرچه ها هم متغیر است و بین 12 تا 14 سانتی متر در دسترس است.

 

قیمت قالب وافل یک طرفه

مبلغ این قالب به نسبت جزییات اجرایی متغییر است. هزینه اجرای سقف با این قالب ها، در هر متر مربع محاسبه میشود و در این موضوع علل هایی مثل ابعاد قالب،کیفیت قالب و شرایط پروژه موثر هستند.

بیشتر بخوانید: اسپیسر بتن چیست؟

قالب های وافل دوطرفه

این قالب ها در اجرای سقف وافل مشبک یا دوطرفه استفاده میشوند و موجب انتقال بار در دو جهت می شوند، یعنی بار زنده و مرده سقف به کلیه تیرهای اطراف هر چشمه سقف منتقل میشوند. این قالب برخلاف قالب یک طرفه با بست به قالب های مجاور وصل نمی شود.

ولی مشابه قالب یک طرفه بعد از رسیدن بتن دال به مقاومت نهایی باز شده و در جای دیگر استفاده می شود که این مزیت به کاهش هزینه تمام شده دال کمک می کند.

ابعاد قالب وافل دوطرفه

این قالب قطعاتی از جنس پلی پروپلین دارد که وزن کمی دارند و به صورت نیمه مکعب طراحی شده اند. در بعضی از محصولات ما، این قطعه ها سوراخ هایی جهت چفت و بست شدن قالب های مجاور دارند. حمل و نقل این قالب ها با توجه به ابعادشان راحت است و برای دهانه های عریض خیلی مناسب هستند. عموما این قالب ها در ابعاد مختلف از 60*60 تا 90*90 عرضه می شوند.

قیمت قالب وافل دوطرفه

بر اساس تعداد و مدل و جنس قالب ها، قیمت این قالب ها متغییر است و به فاکتور های مختلفی بستگی دارد. جهت اطلاع بیشتر در این مورد می توانید با ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: انواع سقف وافل

قیمت قالب وافل

در رابطه با قیمت قالب وافل باید این موضوع گفته شود که نوسانات بازار متاسفانه بر روی این موضوع نیز تاثیر گذاشته است. از این رو نمی توان برای آن مقدار دقیقا مشخصی را تعیین کرد. برای دریافت اطلاعات کامل حتما با شماره های نوشته شده تماس بگیرید.

تولید کننده قالب وافل

نوین صنعت سازه، یک برند معتبر در این زمینه می باشد که به عنوان یک تولید کننده قالب وافل بسیار موفق و قوی عمل کرده است. به این دلیل که مواد اولیه ای که به کار می برد از نوع بهترین و با کیفیت ترین بوده، ضمن این که طراحی های درست و اصولی آن باعث شده تا ابعاد ها کاملا استاندارد رعایت کنند تا مشکلی هم برای شما پیش نیاید. از این رو مطمئن باشید محصولی که از ما دریافت می کنید دارای کیفیت تضمینی می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۲۰۲۲۰۱۲۵ تماس بگیرید

سوالات متداول

آیا نوین صنعت سازه قالب وافل دست دوم نیز می فروشد؟

بله می توانید آن را با قیمت مناسبی تهیه کنید.

کیفیت این قالب ها تضمینی می باشد؟

کارایی آن ها کاملا تضمینی بوده و شما با خیال راحت می توانید خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: تیرچه صنعتی بتن

درباره نوین صنعت سازه

با توجه به پیشرفت های نوین در صنعت ساختمان و نیز نیاز روز افزون جامعه به تکنولوژی های نوین ساختمانی شرکت نوین صنعت سازه بر این آمد تا با اتکا به پرسنل و نیروهای متخصص در زمینه طراحی محاسبات بهینه سازی و ساخت سازه های بتنی ایمن و مستحکم دست به تولید قطعات و لوازم اجرای سازه های بتنی بزند از آنجا که پلیمرها خاصیت عدم چسبندگی به مصالح ساختمانی را دارند بهترین متریال برای تولید محصولات این مجموعه بوده و می باشند این مجموعه از سال ۱۳۹۵ تا کنون بیش از ۱۴ محصول مختلف از مواد پلیمری در صنعت بتن ریزی و ساخت سازه های بتنی و نیز سهولت در اجرای سازه های بتنی و کارهای ساختمانی شروع به کار نموده است با توجه به سرعت عمل و سهولت در اجرای سازه های بتنی و نیز در امور دیگر ساختمانی این مجموعه برین آمد تا با ابداع و تولید محصولاتی متفاوت و متنوع گامی موثر در صنعت ساخت و ساز کشور بر داشته باشد و از جمله نقاط قوت مجموعه تنوع در تولید محصولات پلیمری و تجهیزات ساختمانی می باشد که در ادامه به معرفی و نمایش این محصولات ادامه خواهیم داد.

نوین صنعت سازه انواع قالب وافل را به فروش می رساند. برای کسب اطلاعات بیشتر محاسبات سقف وافل از طریق شماره های نوشته شده در سایت با ما تماس بگیرید.

اجرای انواع خدمات: تولید و اجرای بهترین طراح قالب و سقف وافل، طراحی و محاسبات سقف وافل، اجرای قالب و سقف وافل دوطرفه و یک طرفه، خرید و فروش انواع قالب وافل دو طرفه و یک طرفه دست دوم، تعویض و معاوضه قالب وافل، ضایعات قالب وافل، قالب وافل قفل دار و ساده، اجرای بهترین سقف و اسکلت بتنی، تولید و نصب و همچنین خرید و فروش شوتینگ نخاله ساختمانی و …

جهت مشاوره و اجرای انواع خدمات: تولید و اجرای بهترین طراح قالب و سقف وافل، طراحی و محاسبات سقف وافل، اجرای قالب و سقف وافل دوطرفه و یک طرفه، خرید و فروش انواع قالب وافل دو طرفه و یک طرفه دست دوم، تعویض و معاوضه قالب وافل، ضایعات قالب وافل، قالب وافل قفل دار و ساده، اجرای بهترین سقف و اسکلت بتنی، تولید و نصب و همچنین خرید و فروش شوتینگ نخاله ساختمانی و … می توانید با کارشناسان نوین صنعت سازه تماس بگیرید..

ارتباط با نوین صنعت سازه:

شماره تماس: 09120220125

شماره تماس: 09190220920

شماره تماس: 09359367456

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *