سقف وافل, مقالات

مزایا و معایب سقف وافل

مزایا و معایب سقف وافل -سقف وافل -اجرای قالب -سقف وافل دوطرفه و یک طرفه -شماره تماس: 09120220125 -شماره تماس: 09190220920

ما در این مطلب به مبحث مزایا و معایب سقف وافل می پردازیم. جهت مشاوره و اجرای انواع خدمات: تولید و اجرای بهترین طراح قالب و سقف وافل، طراحی و محاسبات سقف وافل، اجرای قالب و سقف وافل دوطرفه و یک طرفه، خرید و فروش انواع قالب وافل دو طرفه و یک طرفه دست دوم، تعویض و معاوضه قالب وافل، ضایعات قالب وافل، قالب وافل قفل دار و ساده، اجرای بهترین سقف و اسکلت بتنی، تولید و نصب و همچنین خرید و فروش شوتینگ نخاله ساختمانی و … می توانید با کارشناسان نوین صنعت سازه تماس بگیرید..

مزایا و معایب سقف وافل

مزایا و معایب سقف وافل چیست؟ به علت ساختار قالب بندی متمایزی که سقف وافل دارد قالب ها به آسانی بعد از اجرا جدا می شوند و امکان استفاده دوباره هم دارند. همینطور نیاز به سقف هایی با سیستم پیچیده و شکل های نامنظم در ارتفاع زیاد بهترین گزینه امروزی استفاده از سقف وافل است. در معماری نوین برای طراحی ساختمان های تجاری، فرودگاه ها، آمفی تئاتر ها و سالن های کنفرانس مدرن و شیک امروزه سقف وافل توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده و با زیبایی خاص و مقاومتی که دارد حس اعتماد بیشتری را برای ساخت به مهندسان می دهد.

 معایب سقف وافل

هزینه سقف وافل نسبت به تیرچه

هزینه سقف وافل نسبت به تیرچه به چه شکل است؟ در ارتباط با هزینه اگر می خواهید مقدار مشخص را بدانید پیشنهاد می کنیم حتما با شماره های نوشته شده در سایت با کارشناسان ما در تماس باشید. به این دلیل که علل های مختلفی بر این مورد موثر هستند و نمی توان مقدار ثابت را برای آن تعیین کرد. ولی در مجموع هدف ما معرفی این سبک اجرایی سقف ها و بررسی مزایای مثبت و منفی آن است.

بیشتر بخوانید: ترکیب دال یک طرفه و دوطرفه

 عدم مقاومت در برابر صوت

وجود آلودگی‌های صوتی به ویژه در فضاهای شهری همیشه از معضلات و چالش‌های ساختمان‌سازی محسوب میشود و یکی از شایع ترین معایب سقف‌ وافل مقاومت کم در مقابل عبور صوت است. قالب‌های سقف‌ وافل حین اجرا موجب می‌شوند که فاصله دو واحد ساختمانی به کمتر از ۵ تا ۷ سانتی‌متر برسد. این ضخامت کم باعث می‌شود که صدا به‌ سادگی از سقف‌ها عبور کند. البته می‌توان از روش‌های متنوعی برای عایق‌بندی صوتی به کار برد ولی خیلی از اشخاص ترجیح می‌دهند که در ساختمان‌های مسکونی در ازای سقف‌های وافل از سقف‌های تیرچه بلوک و یونولیت استفاده کنند.

 عایق نامناسب حرارت و برودت

از دیگر مشکلات و معایب سقف‌ وافل می‌توان به مقاومت ضعیف آن در مقابل حرارت و برودت اشاره کرد. این مقاومت نداشتن موجب افزایش مصرف انرژی شده و به‌ آسانی انرژی گرما و سرما از آن عبورمی‌کند. همین موضوع سبب می‌شود که این سقف‌ها در ساختمان‌های مسکونی راندمان و بازدهی مناسبی نداشته باشند. اگر از سقف‌های وافل برای ساختمان‌های مسکونی استفاده شود نیاز است که روش‌های متنوع عایق‌بندی استفاده شود تا در مصرف انرژی‌ صرفه‌جویی شود.

بیشتر بخوانید: سقف وافل

قالب برداری سخت

اگر چه اجرای آسان و سریع همیشه به عنوان یکی از مزایای سقف وافل عنوان شده است ولی برداشتن قالب‌های آن پس از تمام شدن کار می‌تواند چالش‌های مختلفی برای اشخاص به وجود بیاورد. از آن‌ جایی که قالب‌های وافل از چهار سمت به وسیله بتن تحت فشار قرار می‌گیرند، خارج کردن آنها می‌تواند کار دشواری باشد و برخی اوقات می‌تواند خطرات جانی هم برای افراد ایجاد کند. همینطور قالب‌های وافل می‌توانند در حین اجرای سقف از جای خود حرکت کرده و موجب ریزش بتن سقف شوند و در نتیجه سقف با کیفیت پایینی اجرا میشود.

 هزینه‌های زیاد قالب‌ها

برخلاف قالب‌های چوبی که به طور متداول در اجرای سقف‌های متنوع استفاده می‌شوند، قالب‌های وافل از متریال مواد پلیمری بوده و قیمت بالایی دارند به همین علت خرید آن‌ها برای اجرای ساختمان‌های مسکونی به‌ صرفه نخواهد بود. البته این قالب‌ها قابلیت استفاده دوباره و چندین‌باره دارند.

 قابلیت آسیب دیدگی سقف

سقف‌های وافل به علت استفاده از قالب‌های تخصصی ضخامت کمی دارند که امکان آسیب دیدن آن به ویژه در حین اجرای تاسیسات محتمل است. این سقف‌ها همینطور برای سطوح شیب‌دار مناسب نیستند و اجرای آن نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد.

بیشتر بخوانید: پلان سقف وافل

افزایش تعداد طبقات ساختمان

جهت اجرای سقف‌ وافل در پروژه‌های ساختمانی ارتفاع طبقات افزایش می یابد، به دنباله آن تعداد طبقات ساختمانی باید کاهش پیدا کنند و این می‌تواند در پروژه‌های مسکونی دشواری هایی ایجاد کند. وزن پایین سقف‌های وافل موجب می‌شود که این سقف‌ها در منطقه هایی که در مقابل بادهای شدید یا جریان‌های سیکلونیک دارند مناسب نباشند.

بیشتر بخوانید: اسپیسر بتن چیست؟

بررسی خصوصیات سقف وافل

با توجه به اینکه در صنعت ساختمان سازی ایران سقف های وافل چند سالی است که با استقبال مهندسان رو به رو شده است. نیاز دیده شدن درمورد این سقف ها توضیحاتی در این مقاله آورده شود. همانطور که میدانید سقف های وافل در دسته دالهای بتنی طبقه بندی شده است. می‌تواند مزایایی را نسبت به انواع دیگر سقف ها به وجود آورد. یکی از بایدهای اجرایی این سقف‌ها قالب های وافل است که خرید این قالب‌ها هزینه‌های بسیاری را به پیمانکاران تحمیل می کند که با این موقعیت پیمانکاران به سمت اجاره قالب سقف های وافل جهت پیدا می‌کند.

سازگار با ضخامت سقف در نقشه های محاسباتی انواع قالب های وافل در سایزهای مختلف سانتیمتر اجاره داده میشود. سقفهای وافل عموما به رده‌ای از دال های بتنی طلقی میشود که این دال‌ها با تیرچه های بتنی متعامد بر هم تقویت شده، که این تیرچه های متعامد به شکل درجا اجرا شده و از قالبهای موقت برای این جهت به کار برده می شود. طریقه اجرا به این شکل است که اول قالب بندی سقف به طور کامل با کمک تخته کوبی با یا قالب های فلزی انجام می شود. روی آن ها قالب های وافل جایگذاری می شود. با آرماتوربندی و بتن ریزی کار اجرایی سقف تمام میشود. یعنی بعد از گذراندن طول زمان گیرش بتن قالب برداری انجام می شود.

اجرای سقف وافل در ایران

اجرای سقف وافل دو طرفه

 در رابطه با اجرای سقف وافل دو طرفه حتما این بخش را بخوانید. با توجه به عرض کم پاشنه تیرچه های متعامد به عنوان اجرای با کیفیت عالی حتماً باید روی کیفیت بتن خوب با روانی بالا اصرار کنید. این موضوع امکان دارد هزینه خرید بتن را بالا ببرد. خیلی از سقفهای وافل را در دسته سقف های ارزان قیمت به کارفرمایان معرفی می کنند. همچنین که آنها را متقاعد می کنند که با اجاره قالب های وافل به اجرای آنها بپردازند. ولی درواقع اگر مالکین یا پیمانکاران در جریان کلیه حقایق اجرایی این سقفها قرار گیرند متوجه میشوند که اجاره قالب های وافل به صرفه نبوده است. بنابراین این سقف ها جهت پروژه های خاص می تواند مصرف بهتری از خود نشان دهند.

بیشتر بخوانید: انواع سقف وافل

  • سقف وافل مناسب برای انواع پروژه های ساختمانی است.
  • به مدیریت هزینه های شما کمک می کند.
  • قابلیت استفاده دوباره از قالب وجود دارد.

قالب وافل مجموعه نوین صنعت سازه را بیشتر بشناسید>> کلیک کنید

سوالات متداول

آیا نوین صنعت سازه مجری سقف های وافل نیز می باشد؟

بله ما در سراسر کشور سقف های وافل را با کیفیت بی نظیری اجرا می کنیم.

هزینه ای اجرا به چه صورت است؟

برای آگاهی از قیمت ها با شماره های نوشته شده در سایت تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: تیرچه صنعتی بتن

درباره نوین صنعت سازه

با توجه به پیشرفت های نوین در صنعت ساختمان و نیز نیاز روز افزون جامعه به تکنولوژی های نوین ساختمانی شرکت نوین صنعت سازه بر این آمد تا با اتکا به پرسنل و نیروهای متخصص در زمینه طراحی محاسبات بهینه سازی و ساخت سازه های بتنی ایمن و مستحکم دست به تولید قطعات و لوازم اجرای سازه های بتنی بزند از آنجا که پلیمرها خاصیت عدم چسبندگی به مصالح ساختمانی را دارند بهترین متریال برای تولید محصولات این مجموعه بوده و می باشند این مجموعه از سال ۱۳۹۵ تا کنون بیش از ۱۴ محصول مختلف از مواد پلیمری در صنعت بتن ریزی و ساخت سازه های بتنی و نیز سهولت در اجرای سازه های بتنی و کارهای ساختمانی شروع به کار نموده است با توجه به سرعت عمل و سهولت در اجرای سازه های بتنی و نیز در امور دیگر ساختمانی این مجموعه برین آمد تا با ابداع و تولید محصولاتی متفاوت و متنوع گامی موثر در صنعت ساخت و ساز کشور بر داشته باشد و از جمله نقاط قوت مجموعه تنوع در تولید محصولات پلیمری و تجهیزات ساختمانی می باشد که در ادامه به معرفی و نمایش این محصولات ادامه خواهیم داد.

نوین صنعت سازه انواع قالب وافل را به فروش می رساند. برای کسب اطلاعات بیشتر محاسبات سقف وافل از طریق شماره های نوشته شده در سایت با ما تماس بگیرید.

اجرای انواع خدمات: تولید و اجرای بهترین طراح قالب و سقف وافل، طراحی و محاسبات سقف وافل، اجرای قالب و سقف وافل دوطرفه و یک طرفه، خرید و فروش انواع قالب وافل دو طرفه و یک طرفه دست دوم، تعویض و معاوضه قالب وافل، ضایعات قالب وافل، قالب وافل قفل دار و ساده، اجرای بهترین سقف و اسکلت بتنی، تولید و نصب و همچنین خرید و فروش شوتینگ نخاله ساختمانی و …

جهت مشاوره و اجرای انواع خدمات: تولید و اجرای بهترین طراح قالب و سقف وافل، طراحی و محاسبات سقف وافل، اجرای قالب و سقف وافل دوطرفه و یک طرفه، خرید و فروش انواع قالب وافل دو طرفه و یک طرفه دست دوم، تعویض و معاوضه قالب وافل، ضایعات قالب وافل، قالب وافل قفل دار و ساده، اجرای بهترین سقف و اسکلت بتنی، تولید و نصب و همچنین خرید و فروش شوتینگ نخاله ساختمانی و … می توانید با کارشناسان نوین صنعت سازه تماس بگیرید..

ارتباط با نوین صنعت سازه:

شماره تماس: 09120220125

شماره تماس: 09190220920

شماره تماس: 09359367456

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *