سقف وافل

پلان سقف وافل

پلان سقف وافل -اجرای سقف وافل - سقف وافل - فروش قالب وافل - خرید انواع قالب وافل - شماره تماس: 09120220125 - شماره تماس: 09190220920

ما در این مطلب به مبحث پلان سقف وافل می پردازیم. جهت مشاوره و اجرای انواع خدمات: تولید و اجرای بهترین طراح قالب و سقف وافل، طراحی و محاسبات سقف وافل، اجرای قالب و سقف وافل دوطرفه و یک طرفه، خرید و فروش انواع قالب وافل دو طرفه و یک طرفه دست دوم، تعویض و معاوضه قالب وافل، ضایعات قالب وافل، قالب وافل قفل دار و ساده، اجرای بهترین سقف و اسکلت بتنی، تولید و نصب و همچنین خرید و فروش شوتینگ نخاله ساختمانی و … می توانید با کارشناسان نوین صنعت سازه تماس بگیرید..

ابتدا طراحی، سپس تهیه نقشه

اول تهیه هر نقشه ای باید طراحی مدنظر انجام شود که این کار با استفاده از دو نرم افزار سیف و ایتبس انجام می گیرد. در نقشه های سقف وافل تمامی جزییات و اطلاعاتی که به طور اجرایی هستند، باید گنجانده شوند. از این موارد می توان به ابعاد قالب ها، میلگردگذاری، ضخامت دال و… اشاره کرد.

در مجموع طراحی سقف وافل در دو نرم افزار کاربردی Safe و Etabs انجام می شود و در کنار آن برای داشتن نقشه سقف، نیاز به استفاده از برنامه اتوکد است. این نقشه ها به شکل خروجی از خود نرم افزار هستند که برای کامل کردن آن نیاز به انجام بعضی اصلاحات وجود دارند. سازه 90 سبکی از این نرم افزارها است.

ابعاد قالب ، اولین گام در تهیه نقشه وافل

یکی از موضوعات مهم در سقف وافل، اندازه قالب سقف وافل است. اندازه قالب سقف وافل در دو نرم افزار گفته شده تعیین می شوند که بر اساس آن ها باید نقشه بلوک چینی تهیه شود. این کار برای این است که به صورت دقیق تعیین کنید، جانمایی هر بلوک در کدام بخش ها قرار دارند.

در نقشه های سقف وافل عموما در اطراف ستون ها بلوک گذاشته نمی شود و به شکل دال توپر اجرا می شوند که علت هم این می باشد که بارش پانچ سقف کنترل شود.

بیشتر بخوانید: سقف وافل

تیرهای پیرامونی ، دیگر نکته مهم

بعد از طراحی سقف وافل و خالی گذاشتن کناره های ستون ها یکی از موضوعاتی که از اهمیت بالایی برخوردار است، تیرهای پیرامونی می باشد. در بیشتر نقشه های سقف وافل یک تیر پیرامونی در اطراف ساختمان قرار می گیرد.

اکثرا در بلوک چینی سقف وافل، بلوک های دو طرفه به شکل مربع قرار می گیرند و جهت تیر ریزی ها بر روی سقف وافل نمایش داده می شوند. در بلوک های یک طرفه هم قالب های سقف وافل به شکل مستطیل هایی بر روی نقشه نماگذاری می شوند.

سکشن (section)، دیگر مبحث حائز اهمیت

قسمت سکشن یکی دیگر از موضوعات نقشه سقف وافل است. معمولا در قسمتی از سقف وافل مقطعی قرار داده می شود که جزییات کاملی از سقف می بایست برای آن تهیه و نوشته شود. اینچنین که بلوک به چه شکلی قرار می گیرد و یا میلگردهای عبوری از تیرچه به شکلی هستند. از سری مواردی که در این مقطع ها نشان داده می شوند، می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • عرض کل قالب
  • عرض تیرچه ها
  • ارتفاع قالب
  • ضخامت بتن روی قالب
بیشتر بخوانید: پلان سقف وافل

پلان سقف وافل

در پلان ها هم نیازمند هستیم تا شما جای دقیق هر قالب، شکل قالب چینی، جهت قالب چینی و نقاط توپر و توخالی را به طور دقیق نشان دهید. این امر علت ویژه به خودش را دارد. تهیه این پلان ها به این علت است که جهت نشان دادن نقشه به سرپرستان و ناظران قابلیت فهم و درک آن را داشته باشند.

اهمیت دیگر عناصر سازه ای

دیگر عناصر سازه ای مثل تیرها، ستون ها و دیوارهای برشی مثل سایر نقشه های سازه ای هستند که فرق چندانی با هم ندارند. همینطور انتظار می رود که یک مهندس اجرا مسلط به نقشه های اجرایی ساختمان، نقشه ها را به دقت چک کند و با به کارگیری از آن ها مشخص کند که قالب های سقف وافل در کدام نقطه قرار می گیرند و میلگردهای تقویتی و اصلی در کدام محلل وجود دارند. از این جهت نقشه سقف وافل فرقی با دیگر نقشه های سازه ای ندارد.

مرحل اول : قالب چینی

در این مرحله از نقشه خوانی سقف وافل از روی نقشه اتوکد پلان قالب چینی و مقطع، نوع و مشخصات قالب ها را چک کرده و آن ها را تهیه می کنیم. بعد از زیرسازی اصولی و شاسی کشی‌ها تطبیق داده شده پلان قالب چینی، قالب‌ها را روی شاسی ها قرار می دهیم و با قفل، آن ها را به هم وصل می کنیم تا مستحکم سر جای خود قرار گیرند. در بخش هایی از نقشه که باید به شکل دال توپر اجرا شود به جای قالب چینی از تخته برای ایجاد سطح صاف برای بتن ریزی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: تیرچه صنعتی بتن

مرحله دوم : جایگذاری آرماتورهای اصلی سقف

پس از آنکه قالب های وافل مطابق پلان قالب چینی روی سقف قرار دادیم، نوبت به آرماتور بندی سقف وافل می رسد. برای آرماتور بندی سقف وافل باید مشخصات مرتبط به آرماتورهای اصلی را از نقشه مقطع سقف مشاهده کنیم. به عنوان مثال در مقطع زیر یک میلگرد شماره  16در پایین تیرچه و یک میلگرد 12 در بالای تیرچه قرار دارد که مرتبط به دهانه های متفاوت سایز میلگردها متغییر میشوند.

مرحله سوم : جایگذاری میلگردهای تقویتی

میلگردهای تقویتی میلگردهایی هستند که در بعضی از نقاط بحرانی سقف به میلگردهای اصلی کمک میکنند و همانطور که از اسمشان مشخص است، سقف را تقویت می کنند. برای جایگذاری درست میلگردهای تقویتی به نقشه میلگردهای تقویتی در سقف وافل مراجعه می کنیم. در این مرحله باید توجه شود، میلگردها را در فاصله های معیین شده و با سایز مشخص شده، جایگذاری شود. بعد از جایگذاری کلیه آرماتورها مطابق نقشه سقف وافل، با توجه به میزان ضخامت کاور بتن از مقطع سقف، عملیات بتن ریزی شروع می شود.

بیشتر بخوانید: اسپیسر بتن چیست؟

 جزئیات سقف وافل

در تهیه نقشه های سازه جزییات قابل اهمیت مقطع از قسمتی از سقف است که اطلاعاتی شامل طریقه قرار گیری بلوک ها ، میلگرد های عبوری از تیرچه ، عرض کل قالب ،ارتفاع قالب، عرض تیرچه،ضخامت بتن روی قالب، را در اختیار اجرا کننده سقف وافل قرار می‌دهد.

دیگر عناصر سازه ای

دیگر المان های سازه ای مثل تیرها، ستون ها و دیوارهای برشی فرق چندانی با دیگر نقشه های سازه ای ندارند و در مجموع نقشه سقف وافل فرقی با دیگر نقشه های سازه ای ندارد.

بیشتر بخوانید: انواع سقف وافل

درباره نوین صنعت سازه

با توجه به پیشرفت های نوین در صنعت ساختمان و نیز نیاز روز افزون جامعه به تکنولوژی های نوین ساختمانی شرکت نوین صنعت سازه بر این آمد تا با اتکا به پرسنل و نیروهای متخصص در زمینه طراحی محاسبات بهینه سازی و ساخت سازه های بتنی ایمن و مستحکم دست به تولید قطعات و لوازم اجرای سازه های بتنی بزند از آنجا که پلیمرها خاصیت عدم چسبندگی به مصالح ساختمانی را دارند بهترین متریال برای تولید محصولات این مجموعه بوده و می باشند این مجموعه از سال ۱۳۹۵ تا کنون بیش از ۱۴ محصول مختلف از مواد پلیمری در صنعت بتن ریزی و ساخت سازه های بتنی و نیز سهولت در اجرای سازه های بتنی و کارهای ساختمانی شروع به کار نموده است با توجه به سرعت عمل و سهولت در اجرای سازه های بتنی و نیز در امور دیگر ساختمانی این مجموعه برین آمد تا با ابداع و تولید محصولاتی متفاوت و متنوع گامی موثر در صنعت ساخت و ساز کشور بر داشته باشد و از جمله نقاط قوت مجموعه تنوع در تولید محصولات پلیمری و تجهیزات ساختمانی می باشد که در ادامه به معرفی و نمایش این محصولات ادامه خواهیم داد.

نوین صنعت سازه انواع قالب وافل را به فروش می رساند. برای کسب اطلاعات بیشتر محاسبات سقف وافل از طریق شماره های نوشته شده در سایت با ما تماس بگیرید.

اجرای انواع خدمات: تولید و اجرای بهترین طراح قالب و سقف وافل، طراحی و محاسبات سقف وافل، اجرای قالب و سقف وافل دوطرفه و یک طرفه، خرید و فروش انواع قالب وافل دو طرفه و یک طرفه دست دوم، تعویض و معاوضه قالب وافل، ضایعات قالب وافل، قالب وافل قفل دار و ساده، اجرای بهترین سقف و اسکلت بتنی، تولید و نصب و همچنین خرید و فروش شوتینگ نخاله ساختمانی و …

جهت مشاوره و اجرای انواع خدمات: تولید و اجرای بهترین طراح قالب و سقف وافل، طراحی و محاسبات سقف وافل، اجرای قالب و سقف وافل دوطرفه و یک طرفه، خرید و فروش انواع قالب وافل دو طرفه و یک طرفه دست دوم، تعویض و معاوضه قالب وافل، ضایعات قالب وافل، قالب وافل قفل دار و ساده، اجرای بهترین سقف و اسکلت بتنی، تولید و نصب و همچنین خرید و فروش شوتینگ نخاله ساختمانی و … می توانید با کارشناسان نوین صنعت سازه تماس بگیرید..

ارتباط با نوین صنعت سازه:

شماره تماس: 09120220125

شماره تماس: 09190220920

شماره تماس: 09359367456

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *