سقف وافل, مقالات

سقف وافل

سقف وافل - تولید و اجرای سقف وافل - سقف وافل یک طرفه و دوطرفه - شماره تماس: 09120220125 -شماره تماس: 09190220920

ما در این مطلب به مبحث سقف وافل می پردازیم. جهت مشاوره و اجرای انواع خدمات: تولید و اجرای بهترین طراح قالب و سقف وافل، طراحی و محاسبات سقف وافل، اجرای قالب و سقف وافل دوطرفه و یک طرفه، خرید و فروش انواع قالب وافل دو طرفه و یک طرفه دست دوم، تعویض و معاوضه قالب وافل، ضایعات قالب وافل، قالب وافل قفل دار و ساده، اجرای بهترین سقف و اسکلت بتنی، تولید و نصب و همچنین خرید و فروش شوتینگ نخاله ساختمانی و … می توانید با کارشناسان نوین صنعت سازه تماس بگیرید..

سقف وافل

سقف وافل چیست؟ چه کاربرد هایی دارد و در چند نوع ساخته می شود؟ مزایا و معایب آن به چه صورت است و برای کدام پروژه ها مناسب تر است؟ سقف وافل در حقیقت یکی از مدلهای سقف های بتنی می باشد که مزیت های بسیار زیادی نسبت به روش های قدیمی دارد. می توان جلوه اجرای این سبک را به شکل شبکه ای تعریف کرد. یعنی طراحی آن پنجره شکل می باشد. امروزه معمولا در نمایشگاه ها، ایستگاه های قطار، فرودگاه ها، از این مدل سقف ها استفاده می شود. ما در شرکت نوین صنعت سازه بهترین محصولات ساختمانی را از جمله سقف وافل ارائه می دهیم. فقط کافیست با ما در تماس باشید.

بیشتر بخوانید: ترکیب دال یک طرفه و دوطرفه

اجرای سقف وافل

سازه‌ای جدید، مدرن با ظاهری شبیه به پنجره که به واسطه بتن شاخته می‌شود را سقف وافل نام نهاده‌اند. البته به دلیل شباهت بسیاری که بین این سازه با نان وافل وجود دارد، این اسم را برای آن انتخاب کرده‌اند. مهندسان ساختمان‌سازی از سقف وافل برای محیط‌های که روی قسمت سقف آن فضا، فشار زیادی وارد نشده است؛ استفاده خواهند کرد. همچنین معمولا سقف این محیط‌ها، دارای ارتفاع بیش از ۱۲ متر است. بدون شک در صورت استفاده از چنین سقفی در فضا‌های مانند فروشگاه، فرودگاه یا برخی از خانه‌های مسکونی باعث افزایش جذابیت و زیبایی آن‌ها می‌شود.

 سقف وافل - تولید و اجرای سقف وافل - سقف وافل یک طرفه و دوطرفه - شماره تماس: 09120220125 -شماره تماس: 09190220920

تاریخچه

ممکن است این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که این سقف ها از کجا آمده اند و یا بهتر بگوییم کشف شده اند. استفاده از آن را می توان به سال ها پیش نسبت داد که در بنای  آکروپولیس یونان به کار برده شده است. اما در ابتدای قرن نوزدهم با پیشرفت علوم مهندسی در کشور های آمریکایی و اروپایی رفته رفته به کار بردن سقف های وافل رواج یافت و امروزه شکل های پیشرفته تر آن را می بینیم.

طراحی سقف وافل

مهندسان و کارفرمایانی بسیاری، به دنبال روش‌های هستند تا بتوانند با استفاده از آن‌ها، هزینه‌های ساختمان‌سازی را در کنار توجه به فاکتور استحکام کاهش دهند. بدون شک بهترین گزینه انتخابی به این عزیزان، انتخاب سقف‌های وافل است. زیرا در کنار مزیت کاهش هزینه‌ها ساختمان‌سازی، امنیت جان کارگران را نیز حفظ خواهد کرد.
مهندسان در زمان استفاده از سقف وافل، ستون‌های متعدد را حذف می‌کنند. مطمئنا با حذف این ستون‌ها در زمان ساخت یک ساختمان، بخش بزرگی از هزینه و وزن آن محیط کاسته می‌شود. همچنین این مهندسان با تجربه از پوشش دهانه‌های طولانی یا بلند‌تر، بهره می‌برند که خود این فرآیند، از تعداد ستون‌های سازه کم می‌کند.
در نتیجه ساختار مشبک یا پنجره‌ای شکل آن، باعث افزایش ظرفیت باربری سازه شده و همین مسئله نیز، با صرفه‌جویی‌های اقتصادی همراه است. البته روش طراحی سقف‌ وافل مهندسان و معماران با تجربه، بسیار به شیوه طراحی دال شباهت دارد.
آن‌ها با استفاده از قالب‌های، سقف محیط مورد نظر را برای اجرا طرح خود فراهم کرده و سپس به واسطه فضا مشبک شکل گرفته در سقف و نورپردازی، نما جذابی را به وجود خواهند آورد.

انواع سقف وافل

این سقف ها را از منظرهای متفاوت می توان دسته بندی کرد. ولی از نظر اجرا به دو شکل یک طرفه و دو طرفه است. که تصمیم داریم به طور کامل تفاوت های هر کدام را برای شما مخاطبان توضیح دهیم. اما به طور کلی تصمیم گیری این که کدامیک برای پروژه شما مناسب است را بهتر است به یک کارشناس خبره بسپارید. برای این موضوع هم می توانید حتما از مجموعه نوین صنعت سازه کمک بگیرید.

برای دریافت خدمات سقف وافل با ما در تماس باشید. ۰۹۱۲۰۲۲۰۱۲۵

بیشتر بخوانید: پلان سقف وافل

سقف وافل یک طرفه

این سبک هم با نام گرین وافل هم مشهور است. در اجرای آن شما با روش چینش قالب ها می توانید اندازه طول تیرچه را عوض کنید. یعنی در اندازه های متفاوتی قابل اجرا می باشد. به این صورت که شما در ابتدا طبق نقشه و پلنی که دارید اندازه های خود را مشخص می کنید سپس با انتخاب قالب های مناسب به طولی که می خواهید دست پیدا می کنید. در سقف وافل یک طرفه قالب ها در آکس به آکس های 60 و 70 وجود دارد که در طول های مختلف بسته شده و ارتفاع حفره ای که ایجاد میکنند 25 سانتیمتر بوده و طول آن به ابعاد 50 ،10( فیلر) و 15( درپوش)سانتیمتر هستند.

سقف وافل - تولید و اجرای سقف وافل - سقف وافل یک طرفه و دوطرفه - شماره تماس: 09120220125 -شماره تماس: 09190220920

سقف وافل دو طرفه

در این شیوه پیاده سازی همانطور که از نامش پیداست نوعی دال دو طرفه است که طبیعتا عملکرد خود را هم به دو صورت نشان می دهد. یکی از این کارکردها به این ترتیب است که در چهار جهت توسط تیرها پشتیبانی می شوند که همواره و دائمی نمی باشد و یا از چهار سمت بار را به چهار ستون اطراف انتقال میدهند. به دلیل اینکه در سقف وافل دو طرفه، بار از هر دو جهت منتقل می شود پس تقویت اصلی نیز در هر دو جهت دال دو طرفه فراهم می شود و در نوع دیگر به این شکل که بارها را مستقیما به ستون ها منتقل می کنند.

حداکثر دهانه در سقف وافل یک طرفه و دو طرفه چقدر است؟ حداکثر دهانه سقف وافل یک طرفه 8 و نهایتا 9 متر توصیه می گردد. حداکثر دهانه سقف وافل دو طرفه از لحاظ فنی تا 12 متر قابل تعریف است و در شرایط خاص با نظر مهندس ناظر تا 15 و نهایتا 16 متر نیز قابل اجراست.

سقف وافل - تولید و اجرای سقف وافل - سقف وافل یک طرفه و دوطرفه - شماره تماس: 09120220125 -شماره تماس: 09190220920

اجرای سقف وافل

بدون شک یکی از اصلی‌ترین دلیل مهندسان در استفاده از سقف‌های وافل، روش اجرای بسیار ساده آن است. این مهندسان در زمان نصب سقف‌های وافل روی سازه مورد نظر، نیاز‌مند نیروی کار متخصص یا ماهر نیستند. آن‌ها می‌توانند به کمک کارگرانی که آموزش‌های اولیه برای اجرا سقف را دیده و همچنین توانایی کار کردن با وسایل مورد نیاز را دارند؛ سقف وافل را نصب کنند.
البته مزیت‌های دیگر مانند حفظ امنیت جان کارگران هنگام نصب این روش در کنار چیدمان دقیق قالب‌های سقف، نقش تعیین‌کننده را انتخاب آن بازی خواهند کرد. همچنین در صورت استفاده از این روش، هزینه‌های ساخت آن سازه بسیار کمتر تمام شده و مقاومت سقف در برابر حوادثی مانند زلزله نیز، بیشتر است.

مشاوره سقف وافل

مطمئنا مهندسان تازه کار در زمان تهیه نقشه برای سقف‌های وافل سازه‌ای، قالب‌بندی یا چگونگی بتن‌ریزی نیاز‌مند مشاوره‌های تخصصی هستند. بنابراین مراجعه به یک مرکز معتبر و خوشنام برای دریافت مشاوره سقف وافل در تمام مراحل انجام سقف وافل، لازم است.
بهترین پیشنهاد برای دریافت مشاوره در رابطه با سقف‌های وافل یک یا دو طرفه و همچنین خرید قالب‌بندی‌های دقیق، نوین صنعت سازه است. افراد کاربلد در این مرکز، تمام دغدغه‌های کارفرمایان را برطرف کرده و با ارائه کمک‌های تخصصی خود، پروژه تهیه یا نصب سقف‌های وافل را در کوتاه‌ترین زمان ممکن با بالا‌ترین کیفیت به اتمام می‌رسانند.

محاسبات سقف وافل

سقف‌های وافل به دو شکل یک طرفه و دو طرفه روی سازه، قابل نصب هستند. بنابراین انجام محاسبه‌های لازم و درست هنگام انتخاب سقف وافل یک یا دو طرفه، نیاز‌مند دقت بسیار است. مطمئنا انجام محاسبات در زمان نصب سقف دو طرفه وافل، دارای اهمیت بیشتری است؛ زیرا هنگام به کار‌گیری این روش، وزن مرده سقف افزایش پیدا می‌کند.
در نتیجه وجود یک مهندس با تجربه یا کمک گرفتن از یک شرکت معتبر برای انجام محاسبات لازم سقف‌های دو طرفه وافل، مهم است. آن‌ها با تخصص و تجربه خود با کمترین میزان خطا، محاسبات را انجام می‌دهند. در نتیجه همه چیز برای اجرا سقف‌های دو طرفه وافل، مهیا خواهد شد.
البته نیازی به انجام محاسبات دقیق در رابطه با سقف‌های وافل یک طرفه، نبوده و مهندسان ساختمان‌سازی، می‌توانند خود برای نصب آن‌ها اقدام کنند. با این وجود انجام محاسبات در زمان استفاده از بتن یا میلگرد و کاهش استفاده از این مواد اولیه، بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اسپیسر بتن چیست؟

نحوه اجرای سقف وافل

مراحل اجرا یا نصب سقف وافل، شامل موارد زیر است:

زیر‌سازی

مرحله زیرسازی، بسیار ساده است. مهندسان با استفاده از قوطی اسکلت یا لوله و جک، مرحله زیرسازی را برای انجام طرح سقف‌های وافل آماده می‌کنند.

قرار دادن قالب

در این مرحله قالب‌های آماده سقف‌های وافل را براساس نقشه از قبل تعیین شده، روی جک یا قوطی قرار خواهند داد. البته یک نکته بسیار مهم در این مرحله، عدم استفاده از روش روغن کاری برای جداسازی قالب‌ها از جک یا قوطی است.

آرماتوربندی

اکنون با توجه به نقشه و طرح، مجموعه از آرماتور‌های بر هم همود شده را می‌بندند تا همه چیز برای انجام مرحله بعد، آماده باشد.

بتن‌ریزی

اکنون با توجه به اصول و استاندارد‌های لازم در بتن‌ریزی، روی سقف‌های وافل بتن میریزند. البته بتن‌ریزی روی سقف‌های وافل، بسیار آسان‌ انجام می‌شود.

باز کردن قالب

پس از خشک شدن بتن. طی کردن مدت زمان مورد نیاز، قالب‌های سقف وافل را از روی سازه باز خواهند کرد.

سقف وافل - تولید و اجرای سقف وافل - سقف وافل یک طرفه و دوطرفه - شماره تماس: 09120220125 -شماره تماس: 09190220920

بتن ریزی سقف وافل

یکی از مهم‌ترین اهداف در نظر گرفته شده هنگام استفاده از سقف‌های وافل، کاهش میزان استفاده از بتن و میلگرد است. در این روش اجرا سقف، نیازی به نفوذ بتن در زیر قالب‌های وافل نیست. البته کارگران در مرحله بتن‌ریزی به این مسئله توجه داشته باشند که مقدار بتن، باید به اندازه‌ای باشد که یکپارچگی در لابلای قالب‌های وافل ایجاد شود.
در نتیجه میزان مصرف بتن در سقف‌های وافل، بسیار کم بوده و به عبارتی باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های ساخت سازه خواهد شد. پس از مرحله بتن‌ریزی، صبر و حوصله مهم‌ترین فاکتور خواهد بود. زیرا این بتن‌ها نیاز‌مند ۲۸ روز برای خشک شدن هستند. در نهایت صبور بودن در این مرحله بسیار با اهمیت است.

بیشتر بخوانید: انواع سقف وافل

وافل سقف

با توجه به پیشرفت‌های بشر در تمام زمینه‌ها به ویژه ساختمان‌سازی، استفاده از سقف وافل با استقبال چشمگیری مواجه شده است. بدون شک در این میزان استقبال، وزن سبک سقف‌های وافل بی‌تاثیر نیست. البته استفاده از این سقف‌ها، در کاهش هزینه‌های ساختمان‌سازی بسیار موثر است.
در نتیجه به کارگیری از آن‌ها در ساختمان‌های با تعداد طبقات بسیاری را، می‌توان بهترین جایگزین تیرچه بلوک معرفی کرد. همچنین مهندسان ساختمان‌سازی با صرف یک بار هزینه برای خرید قالب‌های وافل، از آن‌ها در پروژه‌های مختلف می‌توانند استفاده کنند.

قیمت سقف وافل

عوامل بسیاری در تعیین قیمت سقف وافل موثر هستند. بدون تردید اطلاعات دقیق از این عوامل تعیین قیمت سقف‌های وافل، امکان مدیریت پروژه را به کارفرما می‌دهد. او با برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت هزینه‌ها، امکان به کارگیری این سقف‌ها را در سازه مورد نطر فراهم می‌کند.
اما عوامل تعیین‌کننده قیمت سقف‌های وافل، عبارت است از:

  • میزان بتن مصرفی و هزینه‌های تهیه آن
  • دستمزد کارگران برای نصب
  • خرید یا اجاره قالب‌های سقف وافل
  • حجم میلگرد مصرفی در کنار قیمت‌ آن‌ها

برای اطلاع از قیمت خدمات سقف وافل با ما در تماس باشید. ۰۹۱۲۰۲۲۰۱۲۵

فرق سقف وافل یک طرفه و دو طرفه

یکی از تفاوت های رایج و اساسی در بیشتر دهانه قابل اجرای برای هر کدام است که در بخش قبل هم به آن اشاره شد. در سقف وافل یک طرفه تیرها در دو سمت مخالف و در سقف هایی که به شکل دو طرفه می باشند صفحات به وسیله چهار تیر مجزا و یا ستون های اطراف کنترل و پشتیبانی می شوند. تکیه گاه اصلی در سقف های وافل یک طرفه به علت خم شدن در فاصله کمتری تامین می شود. تکیه گاه اصلی برای سقف های وافل یک طرفه فقط در یک جهت فراهم می شود در حالی که برای مدل دو طرفه آن این تکیه گاه در دو سمت وجود دارد.

اجرای سقف وافل چگونه است؟

در این قسمت قصد  داریم تا در رابطه با چگونگی اجرای “سقف وافل” صحبت کنیم. پیاده سازی آن حدودا در 6 مرحله انجام می شود. با این مراحل در ادامه به صورت خیلی کوتاه آشنا خواهیم شد.

مرحله اول : شمع بندی

اولین مرحله در اجرای بیشتر سقف ها انجام کار شمع بندی است. این مرحله برای سقف تا ارتفاع 3 الی 5.3 مناسب است و بیش از این ارتفاع می بایست از جک بلند برای پوشش سطح زیر سقف استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: تیرچه صنعتی بتن

مرحله دوم : قوطی کشی

اولین مزیت اجرای سقف وافل نسبت به دیگر روش های اجرای سقف مجوف مانند یوبوت، در تخته بندی زیر سقف است. در اجرای سقف وافل نیازی به تخته بندی زیر سقف نیست و خود قالب ها وظیفه نگه دارنده بتن تازه را انجام می دهند. در صورتی که برای اجرای دیگر انواع سقف مجوف به علت اینکه قالب داخل سقف قرار می گیرد، کار تخته بندی و هزینه های مربوط با آن نیاز است. در این حالت علاوه بر این که یک مرحله به مراحل اجرایی می افزاید، به همان نسبت هم مدت اجرای پروژه طولانی تر می شود. با حذف مرحله تخته بندی، دومین مرحله اجرایی با قوطی کشی یا قوطی گذاری شروع می شود. قوطی ابزاری فلزی است که بر روی شمع بسته می شود و وظیفه تکیه گاه را برای قالب های وافل بر عهده دارد. قوطی کشی به دو صورت انجام می شود. در یک روش، قوطی ها به گونه ای قرار می گیرند که دو لبه دو ردیف قالب وافل بر روی یک قوطی قرار بگیرد. این راه با وجود اقتصادی و ساده بودن، از ایمنی پایین تری برخودار است.

در روش دیگر نیز ، به ازای هر ردیف قالب یک قوطی قرار داده می شود به عبارت دیگر لبه هر ردیف قالب بر روی یک قوطی تکیه دارد. در این راهکار کمی هزینه و مدت اجرا بیشتر می شود ولی ایمنی و اطمینان بهتری ایجاد می کند.

مرحله سوم : قالب گذاری و بست U شکل

بعد از قوطی کشی و مطمئن شدن از اتصال مناسب قوطی ها به شمع ها نوبت به قالب گذاری می رسد. بسته به روش اجرای قوطی ها همان طور که در بخش قبل توصیف شد، قالب ها می توانند روی قوطی مختص خود قرار بگیرند یا به صورت اشتراکی روی یک قوطی گذاشته شوند. در روش معمولی پس از جایگذاری قالب ها ما بین قوطی ها، از میلگردهای U شکل برای اتصال دو قالب مجاور به همدیگر استفاده می شود. که عالوه بر مصرف میلگرد، زمان بر بوده و از دقت و ایمنی خوبی برخودار نیست.

مرحله چهارم: آرماتور بندی

 بعد از قالب گذاری نوبت به اجرای آرماتورها تطبیق داده شده با نقشه طراحی سقف وافل می رسد. در این مرحله آرماتورهای کششی میان قالب وافل با فاصه ها و تعداد مشخص گذاشته می شوند.

مرحله پنجم: بتن ریزی

 گام پنجم اجرای سقف وافل بتن ریزی است. پیش از بتن ریزی نیاز است که از کلیه سطوح نگه دارنده سقف بازدید چشمی شود تا از نشت بتن مطمئن شوید. در این مرحله بتن تازه تطبیق داده شده با مقاومت و مشخصات طرح به محل اجرای پروژه انتقال داده می شود و به طور یکپارچه بر روی سقف ریخته می شود. اکثرا در بتن ریزی ‘سقف وافل’ نیازی به ویبراسیون نیست به این علت که فضای بتن ریزی کاملا باز و قابل دسترس است.

مرحله پایانی و ششم هم باز کردن قالب ها می باشد.

سقف وافل - تولید و اجرای سقف وافل - سقف وافل یک طرفه و دوطرفه - شماره تماس: 09120220125 -شماره تماس: 09190220920

مزایای سقف وافل

حتما می دانید که در فرایند پروژه وجود تعداد زیاد مشکلاتی از قبیل افزایش وجود ساختمان، زیاد شدن هزینه ها و… را به دنبال دارد. می توان یک مزیت بسیار مهم این سقف ها را جهت کم کردن تعداد سقف ها دانست. از لحاظ دیگری اگر بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم قسمت معماری بودن آن است. یعنی اجرای این سقف ها نه تنها در نمای ساختمان تاثیر منفی ندارد بلکه زمینه اجرای طرح های زیبا و نورپردازی های گوناگون را نیز فراهم می سازد.

مزیت دیگر را به آسان کردن فرایند اجرا نسبت داد. حذف تیرچه ها هم کارها را سرعت می بخشد و هم این که تاثیر چشم گیری در کاهش هزینه ها دارد. لازم به ذکر است که از لحاظ فنی نیز، در اجرای این نوع سقف به دلیل جنس پلاستیکی قالب ها، جذب آب بتن بسیار کاهش یافته و ویبراسیون بتن به راحتی انجام می شود. در نتیجه کیفیت بتن در حد مطلوبی خواهد بود.

به صورت خلاصه اگر بخواهیم این موارد را مشاهده کنیم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • حذف یونولیت در این سیستم باعث کاهش خطرات آتش سوزی می شود.
  • امکان کنترل کیفیت سقف و کلیه مراحل کار اعم از تخته، آرماتوربندی و اتصال و…
  • با توجه به ویژگی های منحصر به فرد قالب وافل ، خطای انسانی آن به حداقل می رسد.
  • استفاده مکرر از قالب های وافل غیر دائمی و قابلیت بازیافت قالب ها باعث کاهش هزینه های وافل می شود.
  • با توجه به بار دو طرفه روی “سقف وافل” دیگر احتیاجی به به کارگیری از تیرهای دوتایی نیست که موجب سبکی و کاهش قیمت می شود.
  • با توجه به اینکه تمامی مراحل کار قابل مشاهده و بررسی است باگ های اجرایی به حداقل رسیده و در صورت وجود مشکلات فنی و عملیاتی به راحتی برطرف می شود.
سقف وافل - تولید و اجرای سقف وافل - سقف وافل یک طرفه و دوطرفه - شماره تماس: 09120220125 -شماره تماس: 09190220920

معایب سقف وافل

طبیعتا سقف وافل در کنار مزایای بی نظیری که دارد معایب مربوط به خود را نیز دارد. به طور مثال یکی از این موارد این است که برای سقوف شیبدار با توجه به عملکرد فنی مد نظر مناسب نیست. با توجه به جدید بودن تکنولوژی اجرای سقف، اکیپ تخصصی مثل تیرچه به وفور یافت نخواهد شد. البته توجه کنید که نوین صنعت سازه این مشکل را برای شما رفع کرده است. و یک تیم متخصص را برای شما مخاطبان گرانقدر تشکیل داده است تا بتوانند پروژه های شما را با رعایت کلیه استاندارد های لازم پیش ببرند.

مورد دیگری که در این بخش باید به آن اشاره شود این است که در صورتی که شما از کناف استفاده نکنید از لحاظ آکوستیک صدا بودن چون فضای زیر وافل خالی است مناسب نیست.

محاسبه ضخامت سقف وافل

ضخامت سقف وافل چطور محاسبه می شود؟ برای این که اجرای پروژه های این چنینی با موفقیت به اتمام برسد، باید از همان ابتدا به درستی ضخامت مناسب آن محاسبه شود. مهندسین با تجربه نوین صعت سازه تمامی این محاسبات را با دقت بالایی برای شما عزیزان انجام می دهند. با یک برنامه ریزی درست و اندازه گیری های استاندارد می توانید یک ساختمان ایمن تر بسازید.

مقایسه سقف وافل با تیرچه بلوک

در دنیای امروز با پیشرفت شیوه های قابل اجرا در صنعت ساختمان سازی به مرور سقف وافل در حال جایگزینی مدل های گذشته است. به طور مثال تیرچه بلوک مشکلاتی را در حین اجرای برای شما ایجاد خواهد کرد که با روش های جدید شما دیگر این دردسر ها را نخواهید داشت. یکی از این عیوب این است که چون تیرچه ها معمولا در کارگاه های گوناگون تولید می شود شما به عنوان یک کارفرما نمی توانید به خوبی به همه آن ها نظارت داشته باشید.

یا این که به دلیل عدم استقامت بلوک های پلی استایرن در حین اجرای سقف می تواند مشکلات جبران ناپذیری حین کار برای پروژه ایجاد کند. هم چنین  در هنگام جا زدن تیرچه، آرایش و فاصله خاموت ها از بین می رود و جهت مرتب کردن خاموتها نیاز به صرف هزینه و زمان می باشد.

هم چنین به دلیل حرکت بلوک های پلی استایرن حین بتن ریزی معمولا جان تیرچه و یا عرض تای بیم (شناژ مخفی) کمتر از عرض طراحی اجرا می شود.

در قسمت زیر چند مورد دیگر را هم به صورت خلاصه با هم خواهیم دید:

  • ایمنی در اجرا، حریق و زلزله
  • حذف تیرچه دوبل به علت اجرای تیرچه درجا و محدویت نداشتن در به کارگیری از سایز میلگرد در تیرچه
  • حذف مراحل و قسمتهای ساخت تیرچه پیش ساخته، حمل و نقل، انبار کردن و منتقل کردن به طبقات
  • قابلیت نصب ورق برای ساپورت های تاسیساتی در کف تیرچه، پیش از بتن ریزی
  • امکان استفاده در انواع اسکلت بتنی و فلزی
  • کاهش مصرف بتن و میلگرد به علت کاهش وزن سقف نسبت به دیگر سقف های متداول
  • به علت سبک بودن قالب و مدولار بودن آن، زیرسازی ساده و کم هزینه و اجرای سریع تر با کیفیت بالاتر نسبت به سقف های متداول
  • امکان عبور تاسیسات از داخل
سقف وافل - تولید و اجرای سقف وافل - سقف وافل یک طرفه و دوطرفه - شماره تماس: 09120220125 -شماره تماس: 09190220920

درباره نوین صنعت سازه

شرکت نوین صنعت سازه، مجموعه ای از افراد متخصص و حرفه ای می باشد که فعالیت عمده آن طراحی و تولید انواع قالب وافل و اجرای سقف وافل در سراسر کشور می باشد. مشخصه اصلی ما قیمت گذاری های مناسب به همراه ارائه خدمات عالی می باشد. چه در مرحله تولید و چه برای فرایند اجرا سعی برآن است رضایت مشتری را بتوانیم جذب کنیم. اعتبار ما نیز پروژه های بزرگی هستند که توانستیم با موفقیت به اتمام برسانیم. به ما اعتماد کنید و با همکاری ما کیفیت کارهای خود را بالا ببرید.

نتیجه گیری درباره خدمات اجرای سقف وافل

در صورت استفاده از سقف‌های وافل، میزان بتن یا میلگرد مصرفی در سازه کاهش پیدا می‌کند. از سوی دیگر کارگران در زمان نصب، کمتر در معرض خطراتی مانند شکستگی دست یا پا قرار می‌گیرند. همچنین این سقف‌ها از استحکام و مقاومت بیشتری در برابر آتش یا ضربه از خود نشان داده‌اند.
بنابراین با توجه به کاهش هزینه‌های نصب سقف و مقاومت بالا، استفاده از سقف وافل بهترین گزینه موجود است. البته به دلیل نوع طراحی و اجرا این سقف‌های وافل، امکان استفاده از نورپردازی‌های مخفی یا متمرکز برای زیبا‌سازی محیط نیز وجود دارد.

سوالات متداول

اجرای سقف وافل چقدر هزینه لازم داد؟

برای اطلاع از قیمت ها با شماره های نوشته شده در سایت تماس بگیرید.

آیا سقف های وافل در اسلکت های فلزی هم قابل اجراست؟

بله همانطور که در طول متن نیز به آن اشاره شد سقف وافل قابل اجرا در اسکلت های بتنی و فلزی می باشد.

درباره نوین صنعت سازه

با توجه به پیشرفت های نوین در صنعت ساختمان و نیز نیاز روز افزون جامعه به تکنولوژی های نوین ساختمانی شرکت نوین صنعت سازه بر این آمد تا با اتکا به پرسنل و نیروهای متخصص در زمینه طراحی محاسبات بهینه سازی و ساخت سازه های بتنی ایمن و مستحکم دست به تولید قطعات و لوازم اجرای سازه های بتنی بزند از آنجا که پلیمرها خاصیت عدم چسبندگی به مصالح ساختمانی را دارند بهترین متریال برای تولید محصولات این مجموعه بوده و می باشند این مجموعه از سال ۱۳۹۵ تا کنون بیش از ۱۴ محصول مختلف از مواد پلیمری در صنعت بتن ریزی و ساخت سازه های بتنی و نیز سهولت در اجرای سازه های بتنی و کارهای ساختمانی شروع به کار نموده است با توجه به سرعت عمل و سهولت در اجرای سازه های بتنی و نیز در امور دیگر ساختمانی این مجموعه برین آمد تا با ابداع و تولید محصولاتی متفاوت و متنوع گامی موثر در صنعت ساخت و ساز کشور بر داشته باشد و از جمله نقاط قوت مجموعه تنوع در تولید محصولات پلیمری و تجهیزات ساختمانی می باشد که در ادامه به معرفی و نمایش این محصولات ادامه خواهیم داد.

نوین صنعت سازه انواع قالب وافل را به فروش می رساند. برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره های نوشته شده در سایت با ما تماس بگیرید.

اجرای انواع خدمات: تولید و اجرای بهترین طراح قالب و سقف وافل، طراحی و محاسبات سقف وافل، اجرای قالب و سقف وافل دوطرفه و یک طرفه، خرید و فروش انواع قالب وافل دو طرفه و یک طرفه دست دوم، تعویض و معاوضه قالب وافل، ضایعات قالب وافل، قالب وافل قفل دار و ساده، اجرای بهترین سقف و اسکلت بتنی، تولید و نصب و همچنین خرید و فروش شوتینگ نخاله ساختمانی و …

جهت مشاوره و اجرای انواع خدمات: تولید و اجرای بهترین طراح قالب و سقف وافل، طراحی و محاسبات سقف وافل، اجرای قالب و سقف وافل دوطرفه و یک طرفه، خرید و فروش انواع قالب وافل دو طرفه و یک طرفه دست دوم، تعویض و معاوضه قالب وافل، ضایعات قالب وافل، قالب وافل قفل دار و ساده، اجرای بهترین سقف و اسکلت بتنی، تولید و نصب و همچنین خرید و فروش شوتینگ نخاله ساختمانی و … می توانید با کارشناسان نوین صنعت سازه تماس بگیرید..

ارتباط با نوین صنعت سازه:

شماره تماس: 09120220125

شماره تماس: 09190220920

شماره تماس: 09359367456

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *