دسته بندی قالب وافل, مقالات

قیمت قالب پلاستیکی وافل

قیمت قالب وافل -قالب وافل یک طرفه و دوطرفه -شماره تماس: 09120220125 - شماره تماس: 09190220920 - شماره تماس: 09359367456

ما در این مطلب به مبحث قیمت قالب پلاستیکی وافل می پردازیم. جهت مشاوره و اجرای انواع خدمات: تولید و اجرای بهترین طراح قالب و سقف وافل، طراحی و محاسبات سقف وافل، اجرای قالب و سقف وافل دوطرفه و یک طرفه، خرید و فروش انواع قالب وافل دو طرفه و یک طرفه دست دوم، تعویض و معاوضه قالب وافل، ضایعات قالب وافل، قالب وافل قفل دار و ساده، اجرای بهترین سقف و اسکلت بتنی، تولید و نصب و همچنین خرید و فروش شوتینگ نخاله ساختمانی و … می توانید با کارشناسان نوین صنعت سازه تماس بگیرید..

قیمت قالب پلاستیکی وافل

سقف وافل، یک مدل از روش های اجرای سقف بتنی است. سقف هایی جدید و مدرن که سطح بالایی آن ساده و سطح پایینی آن حفره یا شبکه بندی دارد. این سقف علاوه بر جلوه ای شکیل و زیبا، ویژگی های اقتصادی و فنی بسیاری دارد. امروزه در حوزه ساختمان بیشترین استفاده را سقف های وافل در ساخت سقف های با دهانه ی بیشتر از 12 متر است. از لحاظ ظاهری شکلی شبکه ای و پنجره ای دارد. وجه تسمیه اش به علت این است که بسیار به نان وافل مشابه است.

بیشتر بخوانید: پلان سقف وافل

قالب وافل چیست؟

قالب وافل از جنس پلاستیک بوده و ابعاد و شکل معینی دارد. از این قالب برای حذف کردن بتن بلا استفاده در دال های بتنی استفاده میشود.

حال این بخش نا کارآمد چیست؟ بتن ناکارآمد قسمتی از دال بتنی است که تحت فشار و هیچ تنشی نیست و از جهت دیگر هیچ عضو کششی به وبیژه میلگرد هم در آن وجود ندارد. با حذف این بخش اضافه و ناکارآمد، سازه سبک تر شده و از سوی دیگر در کاهش جذب انرژی لرزه ای هم بسیار تاثیرگذار است. علاوه بر این ها از لحاظ اقتصادی هم حذف آن کاملا به صرفه است.
حذف این مدل بتن نیازمند ایده های متنوعی بوده است که در طول ده سال گذشته این ایده ها بیان شده اند ولی تنها بعضی از آنها مورد استفاده قرار گرفته اند. استفاده از قالب وافل یکی از مشهور ترین این روش هاست که قالب هایی از جنس پلی پروپیلن به کار برده میشود. این قالب ها یک مزیت مثبت دیگر هم دارند آن هم این است که میتوانید از آنها چندین بار استفاده کنید.

آسیب پذیری سقف وافل پلاستیکی 

همانطور که حدس میزنید اسم وافل و سقف وافل از دسر و بیسکوییتی به همین نام می آید یعنی یک بیسکوییت با شکل پنجره ای که برای دال های مشبک و پنجره طور استفاده میشود.

بیشتر بخوانید: تیرچه صنعتی بتن

امکان دارد قالب های یوبوت بیشتر از موادی با کیفیت پایین ساخته شود . این مواد در مقابل اشعه خورشید آسیب پذیر هستند. از سوی دیگر با توجه به محل پروژه و اینکه روی سقف اجرا میشود امکان دارد چندین روز زیر نور خورشید باشند و صدمه ببینند. از طرفی در هنگام اجرای عملیات یا حمل و نقل یا نصب میلگرد احتمال دارد دچار خراش و صدمه شوند.
این خراش ها و آسیب ها و برخی شکستگی ها امکان دارد سبب شوند که بتن وارد این شکستگی ها و قالب ها شده و در نهایت بار مرده اضافه ای به سقف فشار آورده شود که در محاسبات فنی در نظر نگرفته شده باشد. در اجرای دال های مجوف مثل یوبوت و کوبیاکس، میزانی از بتن میانی دال حذف میشود اما بتن کششی در جای خود باقی می ماند.
اما اگر از وافل استفاده شود علاوه بر اینکه بتن میانی حذف می شود نیازی به بتن کششی هم نیست. این فرق میان سقف های وافل و سقف های مجوف تا 20 درصد موجب کاهش مقدار بتن می شود. به عبارتی میتوان گفت در ازای هر متر مربع، حدود 200 کیلوگرم بتن کمتر نیاز است. این نکته از لحاظ اقتصادی و از لحاظ فنی بسیار اهمیت دارد.
با توجه به چندین بار مصرف بودن قالب وافل نسبت به قالب های یوبوت و کوبیاکس، این قالب ها از لحاظ اقتصادی و حتی محیط زیستی خیلی با صرفه تر هستند.

بیشتر بخوانید: اسپیسر بتن چیست؟

قیمت سقف وافل:

نسبت به دیگر سقف ها قیمت های قالب های وافل به صرفه تر است. مصرف بتن را کم کرده که به همین خاطر قیمتش هم به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند. نسبت به دیگر سقف ها مصالح ساختمانی کمتری استفاده می کند. پس هزینه سقف های وافل ارزان تر و از لحاظ اقتصادی به صرفه تر است.

عوامل تاثیرگذار در قیمت سقف وافل:

تعیین هزینه سقف وافل به مواد و مصالحی که در آن به کار برده می شود وابسته است. از مصالح موثر بر روی قیمت پایانی سقف وافل می توان به قالب های وافل، مقدار بتن مصرف شده، میلگرد و دیگر مصالح وابسته اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: انواع سقف وافل

هزینه نهایی خرید سقف

وافل و اجرای سقف وافل:

در مجموع هزینه سقف وافل به عوامل مختلفی از جمله نوع قالب و وزن آن، کیفیت مواد اولیه استفاده شده در قالب وابسته است. بعد از خرید قالب وافل به ارزیابی هزینه اجرای سقف های وافل می رسیم. عواملی مانند طرح ریزی سقف وافل و تعداد سقف ها، تجهیزاتی که در زیرسازی قالب چینی وافل بهره گرفته شده است، میلگرد گذاری و در آخر آرماتوربندی، بر روی قیمت نهایی سقف وافل موثر هستند. به این ترتیب هزینه های کلی سقف های وافل به دو نوع تقسیم می شود که شامل خرید قالب وافل و اجرای سقف های وافل می شود.

مواد به کار رفته در انواع سقف وافل:

جک ها و پایه های مطمئن، قالب های وافل، میلگردهایی که برای میلگرد گذاری و بتن ریزی استفاده می شوند، از مهمترین مواد به کار رفته در انواع سقف های وافل هستند.

وافل پلاستیکی:

به کمک انواع قالب ها، سقف وافل محیط مناسبی را برای طراحی های معماری به وجود آورده، برای اجرای نماهای جذاب و نورپردازی ها، از فضای مشبکی که ایجاد شده استفاده می شود.

حذف تیرچه های از پیش ساخته، هزینه حمل و نقل و انبار را کم میکند. به علت استفاده از جنس پلاستیکی یا پروپیلن قالب ها، جذب آب بتن کاهش می یابد و ویبراسیون بتن راحت تر انجام می گیرد، کیفیت بتن هم مرغوب تر خواهد بود.

از لحاظ زیبایی شناسی، به علت خصوصیت های اقتصادی و فنی، در صد سال اخیر استفاده از سقف وافل پلاستیکی در سازه های مهم افزایش یافته است.

سازه های مهمی که با به کارگیری از سقف های وافل ساخته شده اند عبارتند از:

تئاتر ملی بریتانیا، متروی واشنگتون، بنای لجستیک و ارتباطات مادرید در اسپانیا، منزل برانگارو سیدنی در استرالیا، سالن گالبریس کالیفرنیا در آمریکا.

در مجموع سقف وافل در عین زیبایی چشمگیری که دارد، استحکام بسیار زیادی هم دارد. کلیه مزایای فنی و اقتصادی که دارد باعث محبوبیت روز افزون این مدل سقف شده است.

بیشتر بخوانید: اسپیسر بتن چیست؟

درباره نوین صنعت سازه

با توجه به پیشرفت های نوین در صنعت ساختمان و نیز نیاز روز افزون جامعه به تکنولوژی های نوین ساختمانی شرکت نوین صنعت سازه بر این آمد تا با اتکا به پرسنل و نیروهای متخصص در زمینه طراحی محاسبات بهینه سازی و ساخت سازه های بتنی ایمن و مستحکم دست به تولید قطعات و لوازم اجرای سازه های بتنی بزند از آنجا که پلیمرها خاصیت عدم چسبندگی به مصالح ساختمانی را دارند بهترین متریال برای تولید محصولات این مجموعه بوده و می باشند این مجموعه از سال ۱۳۹۵ تا کنون بیش از ۱۴ محصول مختلف از مواد پلیمری در صنعت بتن ریزی و ساخت سازه های بتنی و نیز سهولت در اجرای سازه های بتنی و کارهای ساختمانی شروع به کار نموده است با توجه به سرعت عمل و سهولت در اجرای سازه های بتنی و نیز در امور دیگر ساختمانی این مجموعه برین آمد تا با ابداع و تولید محصولاتی متفاوت و متنوع گامی موثر در صنعت ساخت و ساز کشور بر داشته باشد و از جمله نقاط قوت مجموعه تنوع در تولید محصولات پلیمری و تجهیزات ساختمانی می باشد که در ادامه به معرفی و نمایش این محصولات ادامه خواهیم داد.

نوین صنعت سازه انواع قالب وافل را به فروش می رساند. برای کسب اطلاعات بیشتر محاسبات سقف وافل از طریق شماره های نوشته شده در سایت با ما تماس بگیرید.

اجرای انواع خدمات: تولید و اجرای بهترین طراح قالب و سقف وافل، طراحی و محاسبات سقف وافل، اجرای قالب و سقف وافل دوطرفه و یک طرفه، خرید و فروش انواع قالب وافل دو طرفه و یک طرفه دست دوم، تعویض و معاوضه قالب وافل، ضایعات قالب وافل، قالب وافل قفل دار و ساده، اجرای بهترین سقف و اسکلت بتنی، تولید و نصب و همچنین خرید و فروش شوتینگ نخاله ساختمانی و …

جهت مشاوره و اجرای انواع خدمات: تولید و اجرای بهترین طراح قالب و سقف وافل، طراحی و محاسبات سقف وافل، اجرای قالب و سقف وافل دوطرفه و یک طرفه، خرید و فروش انواع قالب وافل دو طرفه و یک طرفه دست دوم، تعویض و معاوضه قالب وافل، ضایعات قالب وافل، قالب وافل قفل دار و ساده، اجرای بهترین سقف و اسکلت بتنی، تولید و نصب و همچنین خرید و فروش شوتینگ نخاله ساختمانی و … می توانید با کارشناسان نوین صنعت سازه تماس بگیرید..

ارتباط با نوین صنعت سازه:

شماره تماس: 09120220125

شماره تماس: 09190220920

شماره تماس: 09359367456

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *